یک واقعیت مهم در تعیین استراتژی محتوا

اصلا مهم نیست چه می فروشید

تاريخ 1400/06/24 ساعت 15:10

چطور باید محتوایی برای محصول یا خدمت تولید کنیم که مشتریان را متقاعد کند، ما نسبت به رقبا برتری داریم؟

تعیین یک استراتژی مناسب برای تولید محتوا درباره محصول یا خدمات استارتاپ شما، ضامن رسیدن به نتیجه است. اما یک نکته مهم در این باره وجود دارد. در تعیین استراتژی محتوا، اینکه چه می فروشید یا چه خدمتی ارائه می کنید، هیچ اهمیتی ندارد.

جورج گونزالز، مشاور کسب وکار در شرکت جی 2، در این باره می گوید:«در تعیین استراتژی محتوای بازاریابی، نکته ای که باید بدانید این است: مشتریان شما به چیزی که می فروشید هیچ اهمیتی نمی دهد. بنابراین باید در تولید محتوا، بر نیازهای آن ها، علایقشان، اینکه چه مشکلی از آن ها را حل می کنید و در ازای استفاده از محصول شما چه چیزی به دست می آورند، تمرکز کنید. فنونی وجود دارد که کمک می کند محتوای مورد نظر را با توجه به این اولویت ها تولید کنید».

تمرکز بر نیازهای مشتریان نه ویژگی های محصول

درگذشته استراتژی های محتوا براساس ویژگی های محصول و خدمات تهیه می شد. اطلاعاتی که مشتریان بالقوه محصول دریافت می کردند درباره بی نظیر بودن محصول بود تا آن ها را به خرید چیزی که درواقع لازم ندارند، ترغیب کند. امروز مردم بیش از همیشه در معرض اطلاعات بازارند. آن ها به خوبی می دانند بهتر قیمت در بازار چیست، چه به آن ها پیشنهاد می شود و چه نمی شود. درواقع آن ها پیشتر تصمیم خود را برای اینکه چه بخرند، گرفته اند. کاری که آن ها می کنند این است که خود را درباره خرید از شما متقاعد کنند. بنابراین باید محتوایی منتشر کنید که درباره مشکلات و نیازهای مشتریان در آن حرف زده شود. این محتوا باید به آن ها درباره راه حل های ممکن برای حل مشکلاتشان چیزهایی بگوید. در این محتوا باید زیرکانه به آن ها بفهمانید شما در حل مشکل آن ها و موضوعی که درباره آن حرف می زنید، تخصص لازم را دارید و می دانید مشکل چطور حل می شود.

اما چطور؟

1.در گام نخست باید تعیین کنید قرار است برای چه کسی محتوا تولید کنید. این محتوا باید درباره مشکلات، نیازها و علایق مشتریان ایده آل شما شفاف شود. هر خط از متن را با در نظر گرفتن فواید خاصی برای مخاطب بنویسید.

2.همیشه بپرسید چرا. هر محتوایی که تولید می کنید، باید براساس پرسش چرا شکل بگیرد. همیشه بپرسید چرا باید چنین محتوایی را بنویسید و چرا این نکته برای مخاطبان یا مشتریان شما مهم است.

3.متنی که تولید کرده اید، بارها پیش از انتظار بخوانید و درباره بازخورد مشتریان بالقوه قکر کنید. اگر بتوانید نکات باارزشی را در این محتوا مطرح کنید، گام بعدی این است که مشتریان شما را به رقبایتان ترجیح می دهند و محصول یا خدمات شما را می خرند.


 عضو کانال اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران در تلگرام شوید

[صفحه چاپ]


ثبت نظر شما:

نام
پست الکترونیکی
تلفن
نظر