مدیرعامل می گوید بهتر می شویم

زیان 5 میلیارد دلاری اوبر

تاريخ 1398/05/28 ساعت 13:39

اوبر پیش از ماه جولای 100 میلیون مشتری جذب کرده بود اما در واقع این شرکت برای هر دلاری که به دست آورده، 1.65 دلار از دست داده است.

اوبر در سه ماهه دوم سال جاری میلادی 5 میلیارد دلار از دست داده است. غول تاکسی های اینترنتی دوباره لغزید.  

اوبر رفتن از نقطه الف به نقطه ب را برای مشتریانش آسان کرده است. مشتریان کافی است صفحه نمایش تلفن هوشمند خود را لمس کنند، تاکسی از آن ها دور نیست. اما بررسی ها نشان می دهد که اوضاع سرمایه گذاران اوبر آنطور که انتظار داشتند خوب نیست. اوبر در ماه اوت سال جاری میلادی گزارشی منتشر کرد که نشان می داد اوبر در سه ماهه دوم سال 2019، 5.2 میلیارد دلار از دست داده است. پس از انتشار این گزارش ارزش سهام اوبر 8 درصد افت کرد.

الجزیره نوشت اوبر  پیش از ماه جولای 100 میلیون مشتری جذب کرده بود اما در واقع این شرکت برای هر دلاری که به دست آورده، 1.65 دلار از دست داده است.  

لیفت هم در هفته اول ماه اوت گزارش درآمد و زیان خود را منتشر کرده است که هر دو از تخمین ها فراتر رفته است. لیفت در گزارش خود به فروکش کردن جنگ قیمت ها با اوبر اشاره کرده و اینکه این شرکت انتظار دارد زیان سال 2019 نسبت به سال 2018 کاهش پیدا کند.

دارا خسروشاهی مدیر اوبر پس از انتشار گزارش از این کسب وکار دفاع کرده و گفته سرمایه گذاران انتظار دارند در سال جاری میلادی زیان شرکت کاهش پیدا کنند. به گفته خسروشاهی سال 2019 سال پیک سرمایه گذاری برای اوبر خواهد بود. او می گوید در سال های 2020 و 2021 می بینید که زیان شرکت کاهش یافته است. او هم چنین از بهبود فضای رقابت در بین شرکت های تاکسی یاب اینترنتی گفته است. گفتنی است اوبر پیش از ماه اوت 400 کارمند خود را تعدیل کرده است با این حال خسروشاهی هم چنان از عملکرد اوبر دفاع کرده و می گوید نرخ رشد اوبر همانی است که شرکت های بزرگ برای آن می میرند.


 عضو کانال اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران در تلگرام شوید

[صفحه چاپ]


ثبت نظر شما:

نام
پست الکترونیکی
تلفن
نظر