دو چالش اصلی که هر استارت آپی با آن مواجه خواهد شد

تیم خوب، نعمت است

تاريخ 1398/02/02 ساعت 09:44

بزرگ‌ترین چالش‌ سال‌های اولیه راه‌اندازی‌ استارت‌آپ‌ها چیست؟ اولین چالشی که سایت Quora، وب‌سایت سؤال و جواب و نظرسنجی به دست آورد این بود: پیدا کردن مکانی برای به اشتراک گذاشتن دانش و توانمندسازی مردم برای یادگیری از یکدیگر و درک بهتر جهان.

 استارت‌آپ‌ها دنیا را فراگرفته‌اند و مدام در حال رشد در بخش‌های مختلف هستند. اما آن‌ها حتماً در مسیر خود با چالش‌هایی مواجه خواهند بود. فوربز در گزارشی دو چالش اصلی که هر استارت‌آپی با آن مواجه می‌شود را عنوان کرده است.

این گزارش می‌نویسد، بزرگ‌ترین چالش‌ سال‌های اولیه راه‌اندازی‌ استارت‌آپ‌ها چیست؟ اولین چالشی که سایت Quora، وب‌سایت سؤال و جواب و نظرسنجی به دست آورد این بود: پیدا کردن مکانی برای به اشتراک گذاشتن دانش و توانمندسازی مردم برای یادگیری از یکدیگر و درک بهتر جهان.

سومیر مگانی، بنیان‌گذار و مدیرعامل Instawork این‌طور جواب داده است: اولین چالش این است که شما مطمئن شوید چیزی که می‌سازید، همان‌چیزی است که مردم می‌خواهند.

قبل از اینکه در یک شرکت سرمایه‌گذاری کنید، شما به جمع‌کردن یک تیم و افزایش سرمایه به اندازه شرکتتان نیاز دارید. این مهم است و شما به‌عنوان بنیان‌گذار استارت‌آپ باید انجام دهید. برای انجام این کار، شما باید زمان زیادی را با کاربران بگذرانید که به‌طورکلی به معنای دور بودن از کامپیوتر و حضور فیزیکی داشتن در میان آن‌هاست. این موضوع هم اصولاً برخلاف روال معمولی است که اکثر مردم انجام می‌دهند.

مشتری محور بودن در سال‌های ابتدایی بسیار حیاتی است، اما این مسئله همیشه باید جز اولویت کسب‌وکار شما باقی بماند. به نظر من کتاب اندیشه‌های جف بزوس که به‌تازگی منتشرشده (آخرین نامه به سهامداران) می‌تواند دراین زمینه به بنیان‌گذاران استارت‌آپ‌ها کمک کند.

در روزهای اول، اکثر تلاش‌های ما معیار و مقیاسی نداشت، صرفاً به این دلیل بیشتر کارها را انجام می‌دادیم که می‌خواستیم مطمئن شویم، چیزی که تولید می‌کنیم، برای کاربران مفید است یا خیر.

چشم‌انداز ما در Instawork همیشه بلندپروازانه بوده است: برای ایجاد فرصت‌های اقتصادی برای متخصصان و کسب‌وکارهای محلی در سطح جهانی. درنهایت ما می‌خواهیم Instawork تأثیر جهانی داشته باشد، اما زمانی که شروع به کارکردیم، می‌دانستیم که باید مشکل را درک کنیم و به ساخت بازار کمک کنیم.

بنابراین ما باید مدت زیادی صبر می‌کردیم و روی بازار متمرکز می‌شدیم. ما می‌دانستیم که باید پویایی بازار Instawork را ایجاد و کاربران را درک کنیم. همچنین به‌تازگی موفق شدیم شعبه‌هایی از Instawork را در سان‌دیاگو و سراسر لس‌آنجلس راه‌اندازی کنیم.

دومین چالشی که ممکن است شما به‌عنوان یک بنیان‌گذار بعدازاینکه محصولی تولید کردید که مردم به آن نیاز دارند، با آن روبه‌رو شوید، ایجاد یک تیم عالی برای همراهی شما در این سفر است. راه‌اندازی یک شرکت هیچ‌وقت کار آسانی نبوده است. اما مردم انتخاب‌های زیادی دارند که بخواهند در مراحل اولیه به یک شرکت بپیوندند.

شما به تیمی نیاز دارید که به شما کمک کند تا سازمان‌دهی انجام دهد و معیاری برای تولیدات به دست آورید. شما نیاز دارید مردمی را پیدا کنید که از شما الهام گرفته باشند تا متقاعد شوند که برای شما کار کردن کار خوب و مفیدی است.

 


 عضو کانال اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران در تلگرام شوید

[صفحه چاپ]


ثبت نظر شما:

نام
پست الکترونیکی
تلفن
نظر