کاری که دوست دارید را ادامه دهید

سه راه برای تضمین موفقیت استارت آپ شما

تاريخ 1397/05/08 ساعت 11:37

بسیاری از کارآفرینان به دنبال راه حلی راحت و بهتر برای سرعت در جمع آوری اطلاعات هستند.

هرکسی که در فکر تاسیس این استارت آپ است، حتما به موفقیت آن فکر می کند. این که چطور می تواند ایده خود را به غولی در دنیای واقعی تبدیل کند تا هم منبع درآمدی باشد و هم رخت واقعیت به آرزوی خودش بپوشاند. فوربز در گزارشی با معرفی یک استارت آپ، راه های موفقیت آن را بیان کرده است.

طبق این گزارش، کومه (Kvamme)، بانکدار سرمایه گذار است که روی پروژه های بزرگ زیربنایی ماننده جاده ها، پل ها کار می کند. پروژه های معمولی که به صدها صفحه و اطلاعات نیاز دارند، کاری که وقت گیر و احتیاج به پیگیری دارد.

بسیاری از کارآفرینان به دنبال راه حلی راحت و بهتر برای سرعت در جمع آوری اطلاعات هستند. کومه به دنبال نرم افزاری برای انجام این کار بود. اما هیچی پیدا نکرد.

اکثر آدم ها به او گفتند ایجاد چنین نرم افزاری برای این کار غیرممکن است. کومه اما بیکار ننشست و با کلارک ریچی صحبت کرد.

سال 2012 کومه و ریچی روی یک پروژه سیاسی با این نرم افزار کار کردند. آنها برنامه ای طراحی کردند که به راحتی قابل دسترس باشد.

در نهایت FactGem سال 2013 راه اندازی شد. کومه درباره این استارت آپ می گوید: مردم سوالاتی دارند که این داده ها می تواند به آنها پاسخ دهد. آنها به پاسخ های سریع نیاز دارند.

با این حال برای اینکه بدانید استارت آپ شما موفق می شود، سه راه تضمینی وجود دارد:

1.بازخورد اولیه مشتری مهم است

FactGem مشتریان زیادی از صنایع مختلف دارد، اما مشتریان اولیه او، بخش خرده فروشی بود. ظرف سه ماه، این پروژه ثابت و برنامه طولانی مدت تری برایش ریخته شد.

در حال حاضر این شرکت می داند چه چیزی می فروشد و چه زمانی، زمان مناسب است. فروشنده ها می توانند از اطلاعات این استارت آپ برای بهتر شدن کارشان استفاده کنند.

 

2.قبل از اینکه باور کنید، ببینید

ارائه یک ابزار ساده برای استفاده به درد مشتریان می خورد. این استارت آپ ثابت کرد که جمع آوری و تجزیه و تحلیل داده ها قابل انجام است. همان طور که گفته می شود: «دیدن، ایمان است.»

کومه می گوید شما می توانید نرم افزار را به مردم نشان دهید، اما آنها زمانی قانع می شوند که از داده ها استفاده کنند. بعد از گذشت زمان، این شرکت متوجه شد که بهترین راه قانع کردن مشتری برای فروش همین کار است.

FactGem چشم انداز کسب و کار را می داند. اما چه کسی سوال می پرسد و منابع پاسخ ها چیست؟ این استارت آپ زیرمجموعه ای اطلاعات را می گیرد و یک مدل اطلاعاتی نشان می دهد.

 

3.اجتناب از سردرگمی

در طول راه، FactGem خواسته است، کارهای دیگری هم انجام دهد. کومه می گوید: بارها خواسته اند وارد حوزه های دیگر شویم، اما ما می خواستیم کاری که انجام می دهیم را ادامه دهیم.


 عضو کانال اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران در تلگرام شوید

[صفحه چاپ]


ثبت نظر شما:

نام
پست الکترونیکی
تلفن
نظر