سی ان ان مانی منتشر کرد

استارت آپی ارزان تر از تسلا

تاريخ 1396/10/04 ساعت 07:00

رقابت برای تسلا در بزرگترین بازار خودروهای الکتریکی گرم تر می شود. چرا که استارت آپ خودروی الکتریکی چینی بسیار ارزان تر از تسلا است.

 NIO استارت آپ مستقر در شانگهای، آخرین شرکت چینی است که سعی دارد وارد این بازار شود. این استارت آپ یک خودروی اسپرت 7 نفره را در یک نمایشگاه پرزرق و برق در پکن در طول این هفته رونمایی کرد.

قیمت NIO ES8 با 448 هزار یوان (حدود 68 هزار دلار) شروع می شود که تقریبا 50 درصد ارزان تر از مدل X تسلاست که در چین با قیمت 836 هزار یوان (تقریبا 127 هزار دلار) به فروش می رسد.

NIO برخی از امکانات و مزایای Tesla-esque را ارائه می دهد که شامل یک سیستم هوش مصنوعی در خودرو و یک پرتال شارژر است و اجازه می دهد رانندگان باتری های خودروی خود را تنها در سه دقیقه تعویض کنند.

لیونگ شین، رییس NIO به سی ان ان گفت: این شرکت قصد دارد، طبقه متوسط در شهرهای بزرگ چین را هدف قرار دهد. آنها همین طور پیش بینی می کنند که طی 4 تا 6 سال آینده، بازارشان دو برابر خواهد شد.

چین در حال حاضر یک بازار اصلی برای تسلا است. طبق گزارش ها، در 9 ماه نخست امسال درآمد تسلا در این کشور 1.5 میلیارد دلار بوده است که از 570 میلیون دلار مدت مشابه سال گذشته بیشتر است.

شین اصرار دارد که NIO برنامه ای برای مقابله با شرکت الون ماسک ندارد. او می گوید: البته ما می توانیم در برابر تسلا از لحاظ تکنولوژی و محصول رقابت کنیم.

به گفته شین، در این صنعت هیچ برنده ای وجود ندارد. «اگر ما بتوانیم خودمان باشیم و آنچه فکر می کنیم درست است را انجام دهیم، سهم خود را از بازار خواهیم داشت. ما نیازی به رقابت بیش از حد نداریم.»

NIO یک استارت آپ سه ساله است که در حال حاضر بیش از 4 هزار کارمند در سراسر چین، امریکا و اروپا دارد. او سرمایه گذاران بزرگی از جمله غول فناوری Tencent، Baidu و شرکت سرمایه گذاریSequoia Capital را در اختیار دارد.

این شرکت در حال حاضر روی گسترش شبکه شارژ خود در سراسر کشور با هدف 1100 ایستگاه تا سال 2020 کار می کند.

شین می گوید: ساخت زیر ساخت ها چالش بزرگ چین است. او توضیح داد که تراکم بالای جمعیت در شهرهای بزرگ چین به این معنی است که مردم نمی توانند امکانات شارژ را در گاراژهای خود نصب کنند.

این شرکت راه هایی برای مشتریان خود پیشنهاد می دهد که آسان تر بتوانند خودروهای خود را نگه دارند، از جمله طرح اشتراک ماهانه برای اجاره باتری یا ون هایی که ایستگاه های شارژ را حمل می کنند.

این ایستگاه ها که وسیله نقلیه «Power Mobile» نام دارد به خودروهای NIO این قدرت را می دهد که در یک بار شارژ 10 دقیقه ای، بتوانند 100 کیلومتر حرکت کنند. شرکت می خواهد تا سال 2020، 1200 دستگاه از این ون ها را در جاده داشته باشد.

این شرکت همچنین می خواهد فروشش را از چین فراتر ببرد و به امریکا برساند. او در حال حاضر دفاتری در سراسر جهان از جمله کالیفرنیا، لندن و مونیخ دارد.

اما در چین، آنها وارد یک بازار شلوغ برای خودروهای الکتریکی شده اند. این کشور خانه شرکت هایی است که روی وسایل نقلیه الکتریکی متمرکز شده اند. مانند BYD که توسط وارن بافت حمایت می شود.

در همین حال خودروسازان سنتی چینی هم در حال سرمایه گذاری روی فناوری هستند و غول های بین المللی هم برای ساخت وسایل نقلیه الکتریکی در چین طغیان کرده اند.

این صنعت در چین مدت هاست که با هدف کاهش آلودگی هوا، یارانه مهم دولتی دریافت می کنند.


 عضو کانال اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران در تلگرام شوید

[صفحه چاپ]


ثبت نظر شما:

نام
پست الکترونیکی
تلفن
نظر