بهره برداری از مطالب ذيل با ذكر منبع بلامانع است

مدل‏ های کسب و کار جدید بر اساس چشم‏ انداز مصرف

تاريخ 1399/08/19

کووید-19 ضرورت یافتن راه‏ حل‏ های موثر برای تسریع در حل چالش‏ های اجتماعی و زیست‏ محیطی را افزایش داده است. این همه‏ گیری، شرکت‏ها و مصرف‏ کنندگان را به سطح بی‏ سابقه ‏ای از مشارکت سوق داده و فرصت منحصر به فردی برای اقدام جمعی و در سطح اکوسیستم ایجاد کرده است. براساس گزارش مجمع جهانی اقتصاد، حدود دو سوم از مصرف‏ کنندگانی که در نظر سنجی اخیر مجمع شرکت کرده ‏اند، بر این باورند که کووید-19 نیاز به مشارکت کسب‏ و‏کارها را برای کسب عواید اجتماعی و زیست‏ محیطی تشدید کرده است و پاسخ‏ دهندگان انتظار دارند کسب‏ و‏کارها در این زمینه با هم همکاری کنند. همچنین، تصمیمات خرید این مصرف‏ کنندگان، انتظارات آنها نسبت به جهانی سالم ‏تر و برابرتر را منعکس می‏ کند. از ابتدای شروع همه ‏گیری، حدود 94 درصد از مصرف‏ کنندگان، حداقل یک تغییر مربوط به سلامت -به عنوان مثال خرید مبتنی بر آگاهی از سلامتی- را انجام داده‏ اند. در عین حال، 60 درصد آنها محصولات پایدارتر و تولیدشده براساس رعایت اصول اخلاقی را خریداری می ‏کنند. این روندها و سایر موارد به شکل‏ گیری راه‏ حل‏ های مناسب کمک خواهد کرد.
دریافت فایل کامل گزارش

متوسط زمان لازم برای مطالعه گزارش: 13.6 دقیقه
کلیدواژه: #کسب و کار #مدل کسب و کار #چشم انداز مصرف #فروغ کریمی امیرکیاسر #معاونت بررسی های اقتصادی
نویسنده: فروغ کریمی امیرکیاسر