مشاوره بيمه تامين اجتماعي

شماره تماس: 88714472 و 88714473

محل درج سئوال:

نام (اختياري): مشاوره: کشور:
* شماره کارت بازرگانی / کد ملی:  
پست الکترونيک (Email):  
* شماره تماس:  
* موضوع مشاوره:
(متن سئوال خود را به فارسي مرقوم فرمائيد)  

جستجو:           کد مشاوره:  
سئوالات مطرح شده توسط کاربران:
کد مشاوره موضوع مورد مشاوره فايل الصاقي تاريخ
34827 سلام..ما شرکتی هستیم که تعداد پرسنل نسبت بالا هست.قراردادهای 3 ماهه تنظیم می کنیم با پرسنل و هر ساله تسویه حساب کامل می کنیم و امضا می گیریم از پرسنل که با آنها تسویه شده و ادعایی دیگر ندارند و به طور مثال سال95 قرارداد را تا 27 اسفند بستیم که 4 روز فاصله به منزله فطع کامل همکاری در نظر گرفته شود و مجددا اول فروردین دوباره قرارداد همکاری با آنها بستیم آیا طبق مقررات این فاصله زمانی مبنایی برای فطع کامل همکاری می باشد؟ و یا پرداختهایی که به عنوان مثال برای سنوات بوده صرفا به عنوان پیش پرداخت بوده و انتهای سال 96 دوباره باید به تعداد سالهای قبل هم در محاسبه سنوات آنها ملاک قرار گیرد؟  
 
1396/01/20
34826 با سلام با توجه به اخبار منتشره در خصوص مصوبه ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي مبني بر مكلف بودن سازمان تامين اجتماعي صرفا حداكثر يك سال اسناد و دفاتر اشخاص حقوقي را بازرسي كند . آيا بخشنامه و يا دستورالعملي هست كه بتوان بر اساس آن در جلسات هياتهاي حل اختلاف و غيره بدهيهاي اعلامي را تعديل نمود ؟  
 
1396/01/20
34805 با سلام . اخیر اتاق تهران اعلام کرد که در مورد رسیدگی به دفاتر قانونی شرکت توسط تامین اجتماعی از ده سال به یک سال اخر توسط دولت مورد موافقت قرار گرفته. آیا در این زمینه صورت جلسه یا بخش نامه ای وجود دارد که بهش اتکا کرد ؟  
 
1396/01/16
34803 با شرکتی با ماهیت پالایشگاهی هستم که در مرحله قبل از بهره برداری میباشیم . درفاتر قانونی این شرکت از تاریخ 1389 لغایت 1393 مورد رسیدگی موسسه حسابرسی سازمان تامین اجتماعی قرار گرفته است . با توجه به اینکه عمده فعالیت این شرکت از طریق عملیات پیمانکاری جهت ساخت پالایشگاه میباشد ، موسسه حسابرسی از سرفصل هزینه های پیمانکاران مبالغ هزینه شده را در کاربرگ شماره 2 گزارش قید نموده و براساس آن شعبه 22 این شرکت را 12 میلیارد تومان بدهکار نموده است . در هیات ها وفق ماده 42 الی 44 تامین اجتماعی مورد رسیدگی قرار گرفته و با توجه به اینکه جهت هزینه های موصوف پیمانکاران در شعب تامین اجتماعی دارای پرونده پیمانکاری میباشند ، هیاتهای بررسی کننده سازمان تامین اجتماعی به پرونده های پیمانکاریتوجه ننموده اصرار بر وصول مطالبات دارند . آیا جهت یک قرارداد میشود از طریق حسابرسی مطالبه کرد و بابت همین قرارداد ازطرق پرونده پیمانکاری مطالبه نمود ؟ یعنی بابت یک قرارداد دو بار حق بیمه مطالبه گردیده . لطفا راهنمایی کنید  
 
1396/01/15
34775 اگر ممکن در مورد این پیام توضیح دهید اطلاعیه شماره دو عضو محترم اتاق تهران به اطلاع می‌رساند با پیگیری اتاق تهران و براساس دستور مدیرعامل محترم سازمان تامین اجتماعی، موسسه حسابرسی سازمان به هنگام بازرسی دفاتر باید اقلام مربوط به صرفا خرید (بدون داشتن کار اضافی) را در ستون غیرمشمول کاربرگ‌های مربوطه درج کند که مشمول کسر حق بیمه نیست. در صورت مشاهده عدم رعایت مفاد دستور فوق توسط بازرسان سازمان، مراتب را به معاونت کسب‌وکار اتاق تهران گزارش دهید. روابط عمومی اتاق تهران  
 
1395/12/25
34746 با عرض سلام و خسته نباشید .به تازگی در شهرک صنعتی مامونیه ماشین آلات تولید نصب کرده ام ، برای بیمه نمودن نیروهای انسانی به تامین اجتماعی مراجعه نموده آیم ، آنها میگویند معافیت کارفرما برای پرداخت حق بیمه تا 5 نفر تا اسفندماه قانونش تمام شده و ما شامل این قانون نمیشویم آیا این حرف صحت دارد ؟ یا معافیت کارفرما تا 5 نفر شامل ما هم میشود؟ خیلی ممنون  
 
1395/12/18
34720 با دریافت کارت بازرگانی شخص حقیقی میخواهم چند کارمند استخدام و حق بیمه آنها را پرداخت نمایم لطفا مراحل وفرایند مربوطه را اعلام فرمایید البته این پرسنل در شرکت حقوقی بنده فعالیت داشته اند و به علت انحلال شرکت شروع سال 96از طریق خودم حق بیمه پرداخت میگرددبا تشکر از زحمات شما  
 
1395/12/11
34719 با سلام براي دريافت مفاصا حساب بيمه درخواست تشکيل پرونده کرده ايم و اعلام نموده ايم که شرکت فعلا فعال نيست و هيچ پرسنلي ندارد. سازمان بيمه دستور بازرسي از دفتر شرکت را صادر کرده است تا اطمينان حاصل کند که کسي در اين شرکت شاغل نيست، اما به علت عدم حضور کسي در دفتر شرکت و بازرسي غيرمترقبه با مشکل مواجه هستيم. از بازرسي درخواست کرده ايم که پيش از حضور در محل به ما اطلاع دهند تا در دفتر حضور يابيم تا درب را برايشان باز کنيم اما نمي پذيرند و مي گويند بازرسي بايد غيرمترقبه باشد. با توجه به تناقض موجود يعني بازرسي از عدم وجود نيروي کار در شرکتي که دفترش فعال نيست چه بايد کرد؟  
 
1395/12/11
34712 با سلام و احترام . امروز ( روز سه شنبه 10 اسفند سال 95) رسانه ها اعلام کردند که قانون بازنشستگی زنان با 20 سال کار و شرط سنی 50 سال به تایید مجلس رسید و در مرحله ارسال برای بررسی توسط شورای نگهبان می باشد . سوالی که دارم این است که اگر شورای نگهبان با این قانون مخالفت نکند و به تصویب برسد، آیا این قانون تناقضی با قانون بازنشستگی زنان با ۲۰ سال سابقه و ۴۲ سال سن برای مشمولین قانون کار دارد یا خیر؟ چون من حائز شرایط استفاده از آن قانون (20 سال سابقه و 42 سال سن) هستم، بنابر این پاسخ شما برای من خیلی تعیین کننده خواهد بود . با تشکر  
 
1395/12/10
34690 سلام. لطفا راهنمایی فرمایید آیا اتاق جهت بخشودگی جرائم کارفرمایان دارای کارت بازرگانی، اقدامی انجام می دهد؟ درخواستی برای ارائه به اداره بیمه صادر می کند؟ با تشکر  
 
1395/12/04
34676 به نام خدا سلام متن زیریک راهکار برای جلوگیری ازمشکلات عدیده کارفرمایان با تامین اجتماعی می باشددرضمنا اینجانب 17ساله که شاغل درموسسه حسابرسی تامین اجتماعی بوده وعلاج مشکل را دراین زمینه مطرح نمودم باشدکه وفاق همگانی بوجود اید ومشکلات کارفرمایان کمتر شود لزوم اصلاح ماده 38 قانون تامین اجتماعی درراستای اجرای قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی درراستای اجرای قانون رفع موانع تولید ، عدیده مشکلات کارفرمایان وپیمانکاران با تامین اجتماعی بابت ماده 38 قانون تامین اجتماعی بوده وسازمان با استفاده از این ماده قانونی ، باصدور بخشنامه ها وتعیین درصدهای متفاوت حق بیمه نسبت به درآمدزایی و افزایش درامدهای خود اقدام می نماید همانگونه که استحضار دارید سازمان بعنوان یک نهاد بیمه گردرقبال دریافت حق بیمه ملزم به ارائه خدمات به انبوه بیمه گذاران خود می باشد حال آنکه دراغلب موارد پرداخت کنندگان حق بیمه موضوع ماده 38قانون تامین اجتماعی بدون بهره مندی از مزایای قانونی متعلقه و تنها از منظر تنبیهی محکوم به پرداخت آن گردیده اند . اینک با عنایت به راهبردهای مقام معظم رهبری وانتخاب سال 1395به نام سال اقتصادمقاومتی اقدام عمل واجرای قانون رفع موانع تولید لازم بنظر می رسدکه با به همت اصحاب رسانه و نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی و هیئت محترم وزیران و کارفرمایان وصاحبان شرکتها و اعضای اتاقهای بازرگانی ، صنایع و معادن ،متن این قانون بازنگری وایرادات موجود در ان برطرف گردیده تابدینوسیله درجهت رشد وشکوفائی اقتصاد کشور گام موثری برداشته شود. ماده28 منابع درآمد سازمان به شرح زیر میباشد: 1. حق بیمه از اول مهرماه تا پایان سال 1354 به میزان بیست و هشت درصد مزد یا حقوق است که هفت درصد آن به عهده بیمه شده و هجـده درصـد بـه عهـده کارفرما و سه درصد به وسیله دولت تأمین خواهد شد 2. درآمد حاصل از وجوه و ذخایر و اموال سازمان 3. وجوه حاصل از خسارات و جریمه هاى نقدى مقرر در این قانون 4. کمکها و هدایا . تبصره ـ1 از اول سال 1355 حق بیمه سهم کارفرما بیست درصد مزد یا حقوق بیمه شده خواهد بود و با احتساب سهم بیمه شده و کمک دولت کل حق بیمه به سـى 3 درصد مزد یا حقوق افزایش می یابد. تبصره ـ2 دولت مکلف استحق بیمه سهم خود را به طور یکجا در بودجه سالانه کـل کشور منظور و به سازمان پرداخت کند. تبصره ـ3 سازمان باید حداقل هر سه سال یک بار، امـور مـالى خـود را بـا اصـول محاسبات احتمالى تطبیق و مراتب را به شوراى عالى گزارش دهد. ماده 38 قانون تامین اجتماعی ماده 38-در مواردی‌ که‌ انجام‌ کار به‌ طور مقاطعه‌ به‌ اشخاص‌ حقیقی‌ یا حقوقی‌ واگذار می‌شود کارفرما باید در قراردادی‌ که‌ منعقد می‌کند مقاطعه‌ کار را متعهد نماید که‌ کارکنان‌ خود همچنین‌ کارکنان‌ مقاطعه‌کاران‌ فرعی‌ را نزد سازمان‌ بیمه‌ نماید و کل‌ حق‌ بیمه‌ را به‌ ترتیب‌ مقرر در ماده‌ 28 این‌ قانون‌ بپردازد. پرداخت‌ پنج‌ درصد بهای‌ کل‌ کار مقاطعه‌ کار از طرف‌ کارفرما موکول‌ به‌ ارائه‌ مفاصاحساب‌ از طرف‌ سازمان‌ خواهد بود. در مورد مقاطعه‌کارانی‌ که‌ صورت‌ مزد و حق‌ بیمه‌ کارکنان‌ خود را در موعد مقرر به‌ سازمان‌ تسلیم‌ و پرداخت‌ می‌کنند معادل‌ حق‌ بیمه‌ پرداختی‌ بنا به‌ درخواست‌ سازمان‌ از مبلغ‌ مذکور آزاد خواهد شد. هرگاه‌ کارفرما آخرین‌ قسط‌ مقاطعه‌ کار را بدون‌ مطالبه‌ مفاصاحساب‌ سازمان‌ بپردازد مسئول‌ پرداخت‌ حق‌ بیمه‌ مقرر و خسارات‌ مربوط‌ خواهد بود و حق‌ دارد وجوهی‌ را که‌ از این‌ بابت‌ به‌ سازمان‌ پرداخته‌ است‌ از مقاطعه‌کار مطالبه‌ و وصول‌ نماید کلیه‌ وزارتخانه‌ها و مؤسسات‌ و شرکت‌های‌ دولتی‌ و همچنین‌ شهرداری‌ها و اتاق‌ اصناف‌ و مؤسسات‌ غیردولتی‌ و مؤسسات‌ خیریه‌ و عام‌المنفعه‌ مشمول‌ مقررات‌ این‌ ماده‌ می‌باشند. ایرادات مطروحه ماده 38قانون تامین اجتماعی هدف مقنن ازتشکیل سازمان تامین اجتماعی براین بوده که بیمه گذاران این سازمان درقبال پرداخت حق بیمه مقررطبق ماده 28 قانون ازمزایای مقرره قانونی برخودار گردند درصورتیکه اجرای ماده 38 برای سازمان تامین اجتماعی یک اهرم فشار برای کسب درامد وجنبه جریمه برای کارفرمایان وصاحبان حرف ومشاغل رادارد و از ان تفاسیر متفاوت و گاه متناقضی بوجود امده است وسازمان با صدور مداوم بخشنامه های مختلف ازقبیل بخشنامه های 11و11.1و2/11و3/11و14و14.1 و...انرابه نفع خود تعبیر وتفسیر نموده و می نماید درحالیکه اغلب قراردادهائی که مشمول این قانون بوده قراردادهای خریدوفروش وساخت ماشین الات ودستگاهها وقطعات می باشدودراغلب موارد این ماشین الات نیازی به نصب وراه اندازی نداشته ودرصورت نیاز به نصب وراه اندازی ماشین الات، بدلیل تخصصی بودن کار وتضمین درست نصب وراه اندازی اینگونه ماشین الات، ازنیروی متخصص شرکت خود استفاده می نمایندکه اینگونه پرسنل ازطرف پیمانکارنزدسازمان بیمه گردیده اند. مقنن درسالهای تصویب این قانون و به دلیل آنکه پیمانهایی از قبیل طرحهای عمرانی و راهسازی وخدمات تامین نیروی انسانی خارج از محوطه قانونی شرکت صورت می گرفته وسازمان هیچگونه نظارتی براین قبیل قراردادها نمی توانست داشته باشد.کارفرما را موظف نموده با کسر حق بیمه و نگهداری آن تا زمان خاتمه قرارداد ، پیمانکار را موظف به بیمه نمودن کارکنان شاغل در اینگونه قراردادها نماید. ولی درماده 28سازمان هیچگونه اشاره یا تعریفی از کارگاه ثابت شرکت ها نگردیده است .چون اعظم کار قراردادهایی از قبیل ساخت سوله یاساخت ماشین الات درمحل شرکت پیمانکاریافروشنده صورت گرفته و تنها مبالغ دریافتی بابت نصب ان خارج ازکارگاه ودرمحل مورد نیاز کارفرما صورت می پذیردوبدلیل عدم تعریف کارگاه ثابت ومتغیردرمتن قانون ،کارفرمایان وپیمانکاران یا فروشندگان کالا یاخدمات ازاین مسئله متضررگردیده اند. درماده 28قانون تامین اجتماعی مقنن میزان حق بیمه دریافتی سازمان را مشخص نموده درحالیکه دربیان ماده 38قانون تامین اجتماعی ،میزانی برای دریافت حق بیمه مشخص نگردیده وپیمانکار را موظف نموده طبق ماده 28قانون مبالغ حق بیمه پرسنل خودرا به سازمان پرداخت نماید وازطرفی کارفرما را موظف به پرداخت‌ پنج‌ درصد بهای‌ کل‌ کار مقاطعه‌ کار( از طرف‌ کارفرما موکول‌ به‌ ارائه‌ مفاصاحساب‌ از طرف‌ سازمان)‌ نموده است .درحالیکه دربخشنامه های سازمان با اعمال ضرایب 16.67% و7.8% مبالغ حق بیمه پرداخت نشده پیمانکار را ازکارفرما مطالبه می نماید وکارفرما برخلاف انچیزی که قانون برای اومقررنموده مبالغ مازادی فراتر ازقانون به سازمان پرداخت می نماید. ماده 38قانون تامین اجتماعی ناظر براجرای ماده 28قانون تامین اجتماعی بوده تاکارفرما براساس ماده 28قانون تامین اجتماعی کارگران کارگاه یا شرکتها و موسسات را نزدسازمان تامین اجتماعی بیمه نماید.و بر این اساس چنانچه کارفرمائی کارگران خودرا نزد سازمان بیمه نماید نباید مبلغی مازاد برلیست حق بیمه کارگران خویش به سازمان پرداخت نماید درحالیکه شعب سازمان تامین اجتماعی مبلغ کل قرارداد را ملاک عمل قرارداده ودرصورت کمتر بودن جمع لیستهای پرداختی با مبلغ قرارداد مبلغ مازادرا براساس درصدهائی که بخشنامه های سازمان تعیین نموده ازکارفرما مطالبه می نمایند. استفاده ازلفظ قرارداددراین قانون مورد شمول عام داشته و شامل هرنوع قراردادی ، حتی قراردادهای خرید وفروش خواهد بود ومجری قانون (سازمان تامین اجتماعی ) می تواند قراردادهای خرید وفروش را در زمره این قانون قرار داده وبدلیل عدم ارائه مفاصا حساب مبالغ انرا ازکارفرما وپیمانکار مطالبه نماید وبرای مجری (سازمان )به چالش کشیدن کارفرما وپیمانکارهیچگونه مسئولیتی را بوجود نمی اورد. سازمان دراین قانون مسئولیت قانونی ونظارتی خود را ، بصورت تضامنی برعهده کارفرما وپیمانکار سپرده ودرزمان اجرای قرارداد هیچگونه نظارتی براجرای قراردادنمی نماید که این موضوع مغایر با اهداف سازمان مبنی براحقاق حقوق اقشار حقوق بگیر شرکتهای پیمانکاری و تامین نیروی انسانی بوده و کما اینکه شاهد تضییع حقوق پرسنل شاغل در اینگونه شرکتها می باشیم . دربرخی ازقراردادها شخص مجری خارج ازپرسنل شرکت و یا کارفرما بوده وصرفا برای ارائه خدمتی خاص با شرکت عقد قرارداد نموده درحالیکه مبالغ حق بیمه دریافتی اینگونه قراردادها صرفا جنبه درامدی برای سازمان داشته وخدماتی ازطرف سازمان بابت حق بیمه دریافت شده ارایه نمی گردد ( مانندقرارداد کارگران ساختمانی درحالیکه قانون بیمه اجباری کارگران ساختمانی براساس پروانه ساختمانی ومتراژساختمان ، تنظیم وبه تصویب رسیده یا قراردادهای خدمات مشاوره ،پورسانت فروش ،حق الوکاله ،حق العمل فروش وتعمیروسرویس ماشینهای اداری و...) . لازم به ذکراست . قراردادهای مانند پورسانت فروش وحق العمل کاران ، بصورت کارمزدی ودرصدی بوده و فعالیت اینگونه افراد کاملا در راستای منافع شخصی خویش صورت می گیرد . تفاسیر دلخواه از ماده 38قانون تامین اجتماعی عملا باعث بوجود امدن نظام رانت خواری شده و زمینه بوجود امدن باند رشوه وفساد گردیده وافراد ( علی الخصوص پرسنل بازنشسته وشاغل سازمان تامین اجتماعی ) با توجه به اشراف به تفسیرهای مختلف سازمان ازاین قانون مبالغ هنگفتی بابت حق المشاوره ازکارفرمایان مطالبه می نمایند . سازمان جهت قراردادهای مشمول حق بیمه مفاصا صادر نموده وچنانچه قراردادی دردوره مشخصی مشمول حق بیمه نباشد مفاصاحسابی صادر نمی نمایددرحالیکه بدلیل تغییر روشها وصدوربخشنامه های جدید امکان دارد قراردادهائی که درسنوات قبل مشمول حق بیمه نبوده دردوره موردرسیدگی بازرسی دفاتر مشمول تلقی گردد.وسازمان خودرا ملزم به پاسخگوئی به استعلامهای کارفرما یا پیمانکارنمی داند. مبالغ حقوق یا دستمزداستخراجی ،ناشی از رسیدگی دفاتر قانونی کارفرما به خودی خود سابقه فرد بیمه شده تلقی نمی گردد ودراغلب موارد با آنکه حق بیمه ان ازطرف سازمان دریافت گردیده ، درسوابق بیمه شده هیچگونه تاثیری ایجادنمی نماید .که برخلاف مبانی و اصول تاسیس سازمان در راستای دفاع ازحقوق این دسته از بیمه شدگان می باشد . پیشنهاد : 1- حذف کلمه "قرارداد " از متن قانون : چون شرکتها برای ضمانت کار وداشتن مدرکی جهت استناد به مراجع قضائی وتعیین میزان حدود واختیار طرفین قرارداد انرا تنظیم می نمایند وبا برداشته شدن لفظ قرارداد شرکتها برای هر نوع قراردادی اجبار به استعلام از سازمان نخواهند داشت 2. تعریف کارگاه ثابت و متغیر درمتن قانون : سازمان تامین اجتماعی حساب کارگاههای متغیر را با کارگاههای ثابت تفکیک نماید چون کارگاههای ثابت دراداره ثبت شرکتها به ثبت رسیده اند وملزم به نگهداری دفاترقانونی بوده وبراساس ماده 28 ملزم به ارائه لیست پرسنل خود به سازمان تامین اجتماعی می باشند. 3. موظف نمودن سازمان جهت دریافت اطلاعات از سایر ادارات و نهادها : درمتن قانون سازمان موظف به دریافت اطلاعات ازسازمانها وادارات مرتبط با تاسیس شرکتها وپروانه صدور فعالیت بنگاههای اقتصادی ازقبیل وزارت صنایع ومعادن ،سازمان مالیاتی کشور و....گردد تاازاین طریق سازمان وظیفه نظارتی خود را به درستی بر همه شرکتها واصناف اعمال نماید 4. حذف کلمه تضامنی بودن مسئولیت کارفرما وپیمانکار در متن قانون : چون مجری اینگونه قراردادها پیمانکار بوده وتمام مسئولیت قانونی ومدنی اینگونه قراردادها بر عهده پیمانکار می باشد . 5.ایجاد سامانه برخط در سازمان جهت ورود اطلاعات شرکتها و موسسات : درمتن قانون سازمان را موظف به ایجاد سامانه ای جهت ثبت اطلاعات پیمانکاران ساختمانی وتامین نیروی انسانی نموده و همچنین پیمانکاران را ملزم به ثبت اطلاعات کارگران خویش دراین سامانه نمایند تا حتی اگر شخصی یک روز برای فردحقیقی یا حقوقی کارنموده است با حفظ سوابق کارگر در سامانه سازمان ملزم به ارائه خدمات به اینگونه کارگران گردد. نوشتار علی نصیری حسابرس موسسه حسابرسی تامین اجتماعی  
 
1395/11/30
34673 پرونده شرکت تجاری بازرگانی (سهامی خاص) در هیات تجدید نظر مورد قبول قرار نگرفته است و جهت طرح در دیوان عدالت اداری تقسیط گردیده و قسط اول آن پرداخت شده است. همانطور که عرض کردم شرکت بازرگانی است ، یعنی خرید و فروش. ولی مشمولیت بیمه به قراردادهای منعقده ما فاکتورهایی که در قسمتی از آن لفظ قرارداد یا هزینه بارگیری آمده است و همچنین به گفته حسابرس بیمه کالاهای خریداری شده سفارشی میباشد. سوال: طرف قرارداد ما شرکتهای وابسته به نفت میباشد و کالاهای قابل خرید از وندور لیست وزارت نفت می آید یعنی شرکتهای تولید کننده مقادیر زیادی از کالاهای خود را به خریداران دیگر عرضه میکند و سفارشی نیست همینطور قراردادهای ما کاملا خرید و فروش است و خدماتی نیست یعنی عین کالای خریداری شده با سود ثابت به فروش میرسد تنها به یک خریدار. حالا ما باید جهت طرح موضوع در دیوان عدالت اداری چه لایحه ای بنویسیم که موضوع به این روشنی به طور کاملتری از طرف یک کارشناس خبره مطرح گردد. خواهشمند است راهنمایی و در صورت امکان طرح یک لایحه بفرمائید. 1395/11/30
34658 سلام احتراما شرکت ما اواسط سال گذشته تاسيس شده است و اکنون درصدد تمديد کارت بازرگاني هستيم. کارشناسان محترم اعلام کرده اند که بايد مفاصا حساب بيمه ارائه کنيم. با توجه به اينکه در مدت گذشته فعاليت اقتصادي نداشته ايم و پرسنل حقوق بگير هم نداشته ايم و اداره بيمه نيز طبعا از تشکيل پرونده بيمه خودداري کرده است آيا همچنان بايد مفاصا حساب بيمه ارائه گردد. آيا اداره بيمه بدون داشتن پرونده بيمه مفاصا حساب مي دهد؟  
 
1395/11/25
34647 با سلام. شرکت پروژه‌های صنعتی سالهای ۷۰ و ۷۱ کارت بازرگانی داشته و از آن پس سالهای متوالی و متمادی غیر فعال بوده است. ما این شرکت را اخیرا خریداری نموده‌ایم و قصد احیاء آن را داریم. تمام فرآیند صدور و نیز تمدید کارت بازرگانی را طی نموده‌ایم اما برای اخذ مفاصا حساب امور بیمه، نیاز به مشاوره داریم. ممنون می‌شویم اگر ما را یاری فرمایید. با سپاس هادی افشاری مدیرعامل فعلی شرکت پروژه‌های صنعتی ایران (سهامی عام)  
 
1395/11/24
34634 روز خوش اخیرا در 2 قرداد این شرکت با فاضلاب تهران که بر مبنای فهرست بها می باشد بیمه تامین اجتماعی مطالبه 16 درصدی نموده است در حالیکه سالیان سال است که با توجه به قرداد 7در صدی می گرفتند با توجه به اعتراض شرکت در هییت اول باز 60 درصد کار را دستمزدی دیده اند با سنگینی است بر دوش شرکت چه میشود کرد  
 
1395/11/20
34617 سلام. ما شرکتی هستیم که طی سالهای 93-94 برای شرکتهای و اشخاص مختلف خدمات تبلیغاتی و تحقیقات بازار انجام داده ایم.در حال حاضر قرار حسابرسی بیمه برای ما صادر گردیده است .به احتمال زیاد فاکتورهای فروش مشمول 16.67 درصد حق بیمه خواهد شد.از آنجا که پرسنل در تمامی پروژه های انجام شده فعال بوده اند کد کارگاهی برای هر پروژه گرفته نشده است.آیا حق بیمه پرداختی ماهانه ،قابل کسر از موضوع مشمولیت 16.67% فاکتورهای فروش خواهد بود؟  
 
1395/11/17
34609 به عنوان یک شرکت دانش بنیان تولید کننده تجهیزات مخابراتی و فناوری اطلاعات سوالاتی در مورد نحوه بستن قرارداد های تولید و مسائل مربوط با تامین اجتماعی در مورد نیروهای درگیر در پروژه مطرح هست. اگر جلسه حضوری با کارشناسان عالیقدر ترتیب داده شود بسیار مقبول خواهد بود با تشکر صبا ارتباط شریف  
 
1395/11/13
34601 با سلام یکی از کارگران کارخانه دچار حادثه حین کار شده و تامین اجتماعی اعمال ماده 66 کرده و هر شش ماه کل حقوق شش ماهه کارگر را از ما دریافت می کند. در حالی که طبق آخرین نظر کمیسیون کار که در رای اولیه دادگاه رسیدگی کننده نیز مورد تایید و استناد قرار گرفته تقصیر کارفرما 50 درصد اعلام شده. برای برائت از پرداخت مبلغ اضافی چه بکنیم؟ با تشکر  
 
1395/11/12
34577 با عرض سلام و خسته نباشید قراردادهای اجاره فضای تبلیغاتی که صرفا" اجاره میباشد مشمول بیمه میباشد ؟ اگر در قرارداد اجاره فضای تبلیغاتی ساخت و نصب به عهده موجر باشد و یک ماه فرصت برای ساخت و نصب در نظر گرفته شود و مابقی مدت قرارداد صرفا اجاره باشد نیز مشمول بیمه میباشد ؟ خواهشمند است بخشنامه ها و قوانین مربوط را نیز اعلام فرمایید تا اینجانب دفاعیه قابل قبول ارائه نمایم از همکاری شما کمال تشکر را دارم  
 
1395/11/10
34575 با سلام من شرکتی مسولیت محدود ثبت کردم والان کارت بازرگانی دریافت کردم , هم اکنون فعالیتی ندارم حقوق هم از شرکت دریافت نمیکنم , خودم هم به صورت اختیاری بیمه هستم , آیا باید پرونده بیمه تشکیل دهم ؟ برای تمدید کارت بازرگانی در سال آینده با بیمه مشکل خواهم داشت ؟با توجه به اینکه فعالیتی شرکت ندارد و اضهارنامه دارایی هم سال آینده به صورت عدم فعال اراعه کنم آیا بیمه میتواند یا امکان دارد جریمه کند ؟ تشکر  
 
1395/11/10
34572 با سلام احتراما یک رای از هیات عمومی دیوان عدالت اداری صادر شده است که من در منابع خبری الاق بازرگانی تهران مشاهده اش کردم ، ولی متاسفانه به شماره رای و تاریخ آن اشاره ای نشده است . موضوع رای : قراردادهای خرید و فروش تجهیزات و اقلام مصرفی مشمول کسر حق بیمه نمی باشد لطفا در صورت امکان مشخصات رای فوق را برای اینجانب ارسال فرمایید . با سپاس ستاره سپهرپناهی  
 
1395/11/09
34551 با عرض سلام و خسته نباشید خدمت کارشناسان محترم . ضمن تشکر از اینکه وقتتونو صرف پاسخگویی به سئوالات مردم میکنین ، بنده در حدود 7 سال ثابقه بیمه در صندوق بیمه کشاورزان روستائیان و عشایر را دارم که در حال حاضر مشغول به کار در یک شرکت خصوص میباشم و از این شرکت برایم بیمه رد میشود و به همین خاطر بیمه روستایی و عشایر را به مدت 1 سال میشود در حالت تعلیق قرار دادم و حق بیمه که سالانه واریز میکردیم را واریز نمیکنم . سایت رسمی صندوق بیمه کشاورزان روستائیان و عشایر:http://roostaa.ir/ زحمتم به شما پیرو توضیحات این است که : 1 . آیا میتوانم ثوابق بیمه روستایی و عشایر را به بیمه تامین اجتماعی انتقال دهم ؟ 2 . در صورت عدم رد شدن بیمه از شرکت به هر دلیلی (استعفا یا اخراج و...)میتوانم بیمه قبلی (صندوق بیمه کشاورزان روستائیان و عشایر) را ادامه دهم تا بعد نسبت به جمع آوری ثوابق اقدام نمایم ؟ 3 . در صورت امکان جمع بندی ثوابق به نظر کارشناسی شما در چه زمان این عمل را انجام دهم خوب و مفید میباشد ؟ با تشکر فراوان یا حق  
 
1395/11/05
34531 با سلام و احترام احتراما به استحضار می رساند این شرکت در سال 87 تاسیس گردیده است ولی از آن تاریخ تا خرداد 1395 هیچگونه فعالیت بازرگانی نداشته است. از تاریخ مذکور شرکت مجددا فعال گردید و از همان تاریخ لیست بیمه شدگان خود را به اداره تامین اجتماعی اعلام و نسبت به پرداخت سهم بیمه اقدام نموده است. خاطر نشان می گردد کلیه افراد تا قبل از این تاریخ به صورت تمام وقت در شرکت دیگری مشغول به کار بوده و تحت پوشش بیمه بوده اند.. متاسفانه پس از فعال شدن این شرکت و اعلام به تامین اجتماعی این ارگان این شرکت را به مبلغ حدودا 39 میلیون تومان جریمه نمود و از پذیرش عدم فعالیت این شرکت امتناع ورزید. پس از شکایت به هیات بدوی نیز هیچگونه تغییری در مبلغ اعلامی انجام نگردید. در هیات دوم میلغ جریمه به حدود 15میلیون و چهارصد هزار تومان کاهش یافت. اما با توجه به اینکه این شرکت در طی سالهای مذکور هیچگونه فعالیت اقتصادی نداشته و کاملا غیر فعال بوده است مبلغ اعلامی جدید نیز مورد قبول این شرکت نبوده و در نظر دارد نسبت به این ابلاغیه اعتراض نماید. لذا خواهشمند است راهنمایی بفرمایید به چه صورتی باید اقدام قانونی صورت پذیرد؟  
 
1395/11/02
34508 با سلام موضوعات و جوابیه شماره 34419 و34413 تقریبا مشابه بنده می باشند .که شرکت در سال 88 تاسیس و تا سال 93 فعالیت نکرده و صرفا در سال 94 اولین اظهار نامه صادر گردید هرچند کارمندی نداشتم و کد کارگاه نیز نداشتم .در سال 95 کد کارگاه دریافت و حق بیمه نیز پرداخت کردم . ایا ممکن است اینگونه جریمه ها که برای شرکت های ذکر شده صادر گردیده برای ما نیز صادر گردد ؟ برای جلوگیری چه باید بکنم ؟ چون سال بعد برای تمدید کارت بازرگانی باید به بیمه مراجعه کنم . با تشکر  
 
1395/10/27
34475 من تا چند ماه قبل برای شرکتی که برا اداره راه کار میکردشاغل بودم حالا کار خوابیده و بیمه ندارم برای بیمه ام چکار میتونم بکنم  
 
1395/10/20
34419 با سلام و تقدیم احترام شرکتی با مسئولیت محدود در تاریخ 09/12/1390 تاسیس شده است. و تا تاریخ 1/10/1393 هیچ گونه فعالیت تجاری و غیر تجاری انجام نشده است. همه ساله اظهار نامه مالیاتی با دفاتر نانویس به سازمان امور مالیاتی ارسال شده و مفاصا حساب دریافت شده است. شرکت از تاریخ 1/10/1393 فعالیت تجاری خود را اعلام و از همان زمان نیز موضوع به سازمان تامین اجتماعی اعلام و بیمه افراد شاغل طبق لیست بیمه ارسال و حق بیمه پرداخت شده است. دفاتر و اسناد شرکت تا آخر سال 1393 توسط حسابرسی سازمان تامین اجتماعی بررسی شده است سازمان تامین اجتماعی در تاریخ 24/07/1395 طی ابلاغیه ای بطور برآوردی شرکت را 365474700 ریال بدهکار اعلام نمودند. بعد از اعتراض و ارائه اسناد و مدارک و بررسی موضع در هیت بدوی ضمن رد ابلاغیه اعلامی، هیت بدوی به استناد ماده 40 قانون تامین اجتماعی به ازای یک نفر با دستمزد روزانه 500000 ریال برای فاصله زمانی 9/12/1390 لغایت 29/12/1393 شرکت را به مبلغ 123750000 ریال بدهکار کرده اند. با توجه به اینکه شرکت در فاصله زمانی 9/12/1390 لغایت 1/10/1393 هیچ گونه پرداختی به عنوان حقوق و یا هزینه ای نداشته و مراتب مورد تایید سازمان مالیاتی هم قرار گرفته و از طرفی تمامی سهامداران شرکت در جایی دیگری مشغول بکار بوده و طی لیست بیمه برای آنها حق بیمه پرداخت می شده است (باشتثنای دو فرزند اینجانب که یکی دانشجو و دیگری دانش آموز می باشند) متمنی است راهنمایی لازم را اعلام فرمایید.  
 
1395/10/11
34418 شرکت توسط موسسه حسابرسی از سال 88-93 رسیدگی شد و جریمه ای از بابت ماموریت ها و خرید قطعات مصرفی در تولید را مشمول بیمه گردید و رای هیئت تجدید نظر با همون مبلغ اجرا شد لطفا در رابطه با شکایت در دیوان ادالت اداری راهنمایی بفرمایید و اگر ماده قانونی از بابت معافیت ماموریت از بابت حق بیمه و خرید قطعات مصرفی هست رو راهنمایی بفرمایید؟  
 
1395/10/11
34413 شرکت اک سیم شیمی در سال 89 تاسیس شده وتا سال 93 فعالیت نداشته وسپس پس از گرفتن کارت بازرگانی شروع به فعالیت نموده وزمانی که این شرکت درسال 94 برای تمدید کارت بازرگانی به اتاق بازرگانی مراجعه نموده ونیاز به مفاصا حساب بیمه ای بوده است که درآن زمان سازمان تامین اجتماعی برای سال 89 تا 93 که این شرکت هیچ گونه فعالیتی نداشته 80 میلیون تومان مبلغ حق بیمه صادرکردند با عنوان حق بیمه ناشی ازحسابرسی واین مبلغ را قطعی نموده ولازم الاجرا,درصورتی که دفاتر این شرکت نانویس بوده ومفاصا حساب مالیاتی ناشی از عدم فعالیت تا سال 93 موجود می باشد.  
 
1395/10/08
34394 با سلام ما در شرکتمون یه نفر به صورت پاره وقت استخدام کردیم این در صورتی است که شخص مورد نظر در شرکتی دیگر به صورت تمام وقت مشغول بوده و بیمه اش نیز پرداخت میشود آیا لازم است که ما نیز به تناسسب کار ساعتی بیمه اش را پرداخت کنیم و اگر بیمه اون در شرکتی که بصورت تمام وقت مشغول است سقف بیمه باشد تکلیف چیست و یا اگر کمتر از سقف باشد ما باید ما به التفاوت اون را پرداخت کنیم ؟لطفا با ذکر ماده قانونی رهنمود فرمایید  
 
1395/10/06
34377 سلام من یکی از کارمندام هر روز تاخیر میکند ساعت کاری 9 هست ولی معمولا 9:30 میان سر کار میخواستم بدونم قوانین تاخیرر در ورود چی هست  
 
1395/10/01
34356 با سلام ضمن تشکر از پاسخ شما در کد مشاوره 34206 شما راهنمایی های کلی در روند اعتراض و... را اعلام فرمودید. منظور اینجانب اخذ مشاوره فنی بطور مشخص در موضوع اعلام شده و آن بخشنامه 12 و عدم ارائه دفاتر قانونی (بدلیل عدم اخذ و پلمپ دفاتر و عدم فعالیت) بود. غرض پیدا کردن راه قانونی برای رهایی از دام بخشنامه 12 تامین اجتماعی برای کسانی است که بطور قطع و یقین فعالیتی نداشته اند. ضمن اینکه اینجانب شخصا اعتقاد دارم که تسری ماده 40 قانون تامین اجتماعی و آیین نامه مربوطه (مصوبه شماره 299) به اشخاص حقوقی "غیر فعال" از طریق بخشنامه 12 غیر قانونی است چرا که در ماده 40 و مصوبه 299 صراحتا کارفرما و یا اشخاص حقوقی در مظان اتهام هستند که از ارائه دفاتر "خودداری" کرده اند و منظور از خودداری بلحاظ حقوقی "عمد در ترک فعل" است و این در حالیست که کسانی که فعالیت نداشته و دفاتری اخذ و پلمپ نکرده اند در عدم ارائه دفاتر عمدی نداشته اند و باصطلاح "خودداری" نکرده اند ولی سازمان تامین اجتماعی در بخشنامه بشدت مشکوک 12 لطف خود را شامل حال اینگونه شرکت ها نیز کرده اند (جمله "اشخاص حقوقی که از ارائه دفاتر قانونی خودداری کرده اند" مصرح در ماده 1 مصوبه 299 تبدیل شده به "اشخاص حقوقی که فاقد دفاتر قانونی بوده" در بخشنامه 12) . لطفا در این زمینه ها و ایضا در خصوص چگونگی اثبات عدم فعالیت (با توجه به اینکه عدم فعالیت یک فعل منفی است) راهنمایی کنید. سازمان امور مالیاتی نیز علیرغم وجود پرونده ای پر از "هیچ" برای دوره های عدم فعالیت ما, بدلیل عدم ارائه اظهارنامه در بازه زمانی مذکور تن به تایید "عدم فعالیت" ما نمی دهند.  
 
1395/09/28
34339 با درود در خصوص بیمه فردی که چهار سال پیش پیش من بیمه بوده و الان چهار سال از اینا رفت و کلیه بیمه این فرد در همان زمان پرداخت شد ولی متاسفانه هر سال برای تمدید کارت بازرگانی من دوسه ماه در گیر بیمه میشوم و از انجاییکه شرکت ما شرکت تجاری نیست و بیشتر تحقیقاتی هست و کارت بازرگانی را صرفا جهت وارد نمودن وسایلی که برای تحقیات نیاز داریم و خود منهم ساکن ایران نیستم لطفا راهنمایی کنید چطور میتوانم از این کاغذ بازی بیمه نجات پیدا کنم .با سپاس  
 
1395/09/23
34272 سلام و عرض ادب ما چند فروشگاه زنجیره ای در زمینه ی آرایشی هستیم که قصد توسعه شعبات بصورت استاندارد در شهرهای مختلف ایران داریم سوال من در مورد مشکلات فروشندگان و بیمه ی مرتبط با انهاست از طرفی تا مدت زمان حدالاقل 3 ماهه کاملا مشخص نیست که فروشنده قابلیت ادامه دادن کار با ما را دارد یا خیر از طرفی مامورین محترم بیمه از همان روز اول کار انتظار بیمه شدن نیرو از طرف کارفرما را دارند آیا برنامه و یا طرحی مبنی بر معافیت مالیاتی چند ماهه برای این مدل فروشگاه زنجیره ای وجود دارد؟ بنظر شما ما با این مشکل چه جاره جویی کنیم؟ متشکرم از شما  
 
1395/09/07
34262 با سلام، اینجانب چند ماه گذشته یک شرکت مسئولیت محدود تاسیس نموده و مدیر عامل آن میباشم. بنا به دلایلی فعالیت اقتصادی آغاز ننموده و کسی را نیز استخدام ننمودم و در یک شرکت دیگر در حال کار میباشم و آنجا برای بنده بیمه رد میشود. سوال من این است که آیا برای خودم در شرکت جدید نیز باید دوباره بیمه بدهم و لیست بیمه به اداره تامین اجتماعی بدهم؟ لطفا راهنمایی بفرمایید.  
 
1395/09/03
34256 با سلام کارمند پاره وقت بکار گرفتم و می خاهم بیمه کنم .تا انجا که می دانم به اندازه همان تعداد روز باید بیمه اش کنم ولی در بیمه گفتند باید بیمه برای کل ماه رد کنی در غیر اینصورت بدهکار خواهی بود . لطفا راهنمایی بفرمایید . با تشکر  
 
1395/09/02
34228 باسلام وعرض ادب بنده در حال حاضر مدت 800روز سابقه بیمه تامین اجتماعی دارم وکارمند شرکت تاید واتر هستم لذا از سال 1385تا سال 1390مدت 5سال سابقه بیمه خدمات درمانی نیروهای مسلح را دارم به عنوان درجه دار پیمانی که بعد ازاتمام قرارداد وطبق قوانین نیروهای مسلح دیگر قصد ادامه همکاری نداشته وبا اخذ سابقه بیمه وسابقه کار و کارت پایان خدمت 5ساله و.....با ان نیرو خاتمه همکاری دادم سوال بنده این هستش که ایا میتونم اون 5سال رو به تامین اجتماعی انتقال بدم؟واگه انتقال بدم چقدر باید هزینه پرداخت کنم خواهشمندم بنده را راهنمایی بفرمایید پیشاپیش از زحمات شما کمال تشکر وقدردانی را دارم .  
 
1395/08/23
34206 با سلام و خسته نباشید اینجانی در سال 1383 شرکتی از نوع "با مسئولیت محدود" ثبت نمودم وفقط دفاتر همان سال تاسیس را اخذ و پلمپ نمودم, آدرس رو هم آدرس منزل مسکونی داده بودیم. ولی مطلقا از لحظه تاسیس فعالیتی انجام ندادیم تا سال 1392 که رسما ضمن اخذ و پلمپ دفاتر قانونی شروع به فعالیت کردیم. حال با توجه به حسابرسی تامین اجتماعی که در سال 1393 و در راستای صدور مفاصا جهت تمدید کارت بازرگانی انجام دادند بدلیل عدم ارائه دفاتر سالهای 84 لغایت 91 ما رو مشمول بخشنامه 12 کرده اند و 154 میلیون تومان جریمه برای ما صادر کرده اند. این در حالیست که بنده در پاسخ درخواست ارائه دفاتر بصورت مکتوب اعلام نمودم که فعالیتی نداشته و دفاتری اخذ و پلمپ نکرده ایم. ضمن اینکه اساسا پرسنلی در کار نبوده که ما لیست آنها را اعلام و حق بیمه پرداخت نماییم. این موضوع (عدم فعالیت در سالهای گذشته) صراحتا در گواهی های ماده 186 سال 92 و 93 ما توسط سازمان امور مالیاتی تایید شده است. آیا این روش بیمه برای اخذ حق بیمه قانونی و مهمتر اینکه شرعی می باشد؟ به فرض ندانستن ما آیا باید ما سر به نیست شویم؟ آیا این با شعارهای حمایت از کسب و کار هم خوانی دارد؟ اداره بیمه تامین اجتماعی در حالی این بدهی را برای ما صادر نموده که حتی باندازه یک ثانیه سابقه فعالیت و یا باندازه یک ریال تراکنش مالی برای ما پیدا نکرده و نخواهد کرد. شما را به خدا اگر راه حل قانونی محکمی برای این بی عدالتی و ظلم آشکار (اگر نخواهیم از کلمات بد برای آن استفاده کنیم) سراغ دارید ما را راهنمایی کنید. رقم بدهی اعلام شده اساسا از قواره ما به مراتب بزرگتر است. متشکرم  
 
1395/08/15
34182 با عرض سلام و احترام برادر من که حدود هشت ماه و نیم در سازمان تامین اجتماعی سابقه پرداخت حق بیمه داشت در مورخه 05/01/1386 در خارج ازشهر بر اثر عدم کنترل موتور سیکلت دچار حادثه شد وبه صلاحدید پزشک معالج، مدت 6ماه یعنی تا پایان مهرماه 1386به استراحت پزشکی مشغول شد و طی این مدت از غرامت دستمزد بیماری استفاده کرده و چون این مدت(پرداخت غرامت دستمزد)جزو سابقه در سازمان محسوب می شود لذا تا پایان استراحت پزشکی سابقه ایشان در سازمان به 16ماه افزایش یافت. پزشک معالج در پایان مهرماه اعلام کرد که از نظر من ایشان از این تاریخ(پایان مهرماه) ازکار افتاده کلی می باشد، لذا جهت برقرای مستمری ازکارافتادگی از طریق سازمان تامین اجتماعی اقدام نمایید. ایشان جهت برقراری مستمری ازکارافتادگی به سازمان مراجعه کرد ولی در مقابل مسئولان سازمان اعلام کردند درسته که ایشان با احتساب ایام بیماری، 16 ماه سابقه در سازمان دارد ولی چون ایشان زمان وقوع حادثه هشت ماه و نیم سابقه داشته لذا حائز شرایط ماده 75 قانون تامین اجتماعی جهت برقراری مستمری ازکارافتادگی نیست.بنابرین گواهی پزشک معالج برای ما ملاک نیست لذا طی این ده سال گذشته از معرفی ایشان به کمیسیون پزشکی خوداری می کنند.با اینکه در ماده62 قانون تامین اجتماعی به صرحت اعلام کرده که پرداخت غرامت دستمزد تا زمانی که بیمه شده از نظر سازمان ازکارافتاده کلی نشده باشد ادامه خواهد داشت حال سئوال من اینست که اگر به نظر شما من از لحظه وقوع حادثه ازکارافتاده شده بودم چرا بر خلاف ماده 62 به مدت 6ماه به من غرامت دستمزد دادید؟ حال سئوال من اینه که مسئولان سازمان می توانند خود سرانه و بر خلاف گواهی پزشک معالج و بدون معرفی بنده به کمیسیون پزشکی، جهت شانه خالی کردن از انجام تعهدات خود، تاریخ وقوع حادثه را زمان ازکارافتادگی بنده تعیین کنند؟ در این صورت چون ایشان هشت ماه ونیم سابقه پرداخت بیمه دارد عملا نمی تواند از مستمری ازکارافتادگی بهره مند شود.به نظر شما ایشان چکار می توا‌ند انجام دهد؟ حرف پزشک معالج حقه یا حرف مسئولان سازمان؟ با این اوصاف، امیدی به برقراری مستمری ازکارافتادگی بعد از 10 سال وجود دارد؟ بعضی ها می گویند در دیوان طرح شکایت کند. نظر شما چیست؟ممنون از لطف شما  
 
1395/08/03
34181 با سلام کارمند خانمی بعنوان پیگیری امورات بازرگانی شرکت دو ماه پیش استخدام نمودم .بعد از مدتی اذعان نمودن که تومور مغزی خفیف دارن و دارو مصرف می کنند و دارای فشار خون بالا نیز می باشند . با توجه به اینکه تاکنون خللی در کارهای محوله به ایشان پیش نیامده است , ایا ممکن است در صورت پیشرفت بیماری ایشان (که امکان ان زیاد می باشد ) و از کارافتادگی , تبعات اتی ان با بیمه گربانگیر اینجانب گردد و متحمل پرداخت خسارات گردم ؟ با تشکر  
 
1395/08/03
34177 سلام علیکم، احتراماً، به استحضار میرساند: 1- این شرکت با موضوع بازرگانی و واردارت و صادرات تجهیزات مهندسی در 93/02/21 در تهران به ثبت رسیده است و جهت شروع فعالیت کارت بازرگانی را در بهمن 93 دریافت کرد و در میان مدارکی که اتاق بازرگانی تهران برای /صدور کارت بازرگانی درخواست کرده بود از مفاصاحساب تامین اجتماعی خبری نبود ولی در دی ماه 94 جهت تمدید کارت بازرگانی /درخواست مفاصاحساب تامین اجتماعی کرد. لذا این شرکت در دی ماه 94 جهت نام نویسی و دریافت مفاصاحساب بیمه به شعبه تامین اجتماعی مراجعه کرده و مفاصاحساب و شماره کارگاه دریافت کردیم. 2- طبق نتیجه گزارش بازرسی شعبه تامین اجتماعی این شرکت فاقد کارگر و کارمند میباشد و تمامی کارهای شرکت از جمله حسابداری توسط تنها توسط من به عنوان مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره انجام میشود. ، و این شرکت از نیروی انسانی دیگری استفاده نمیکند. 3- این شرکت در اواخر سال 93 یک دستگاه فروخته و طبق قرارداد بین فروشنده و خریدار، آموزش و راه اندازی توسط فروشنده به صورت رایگان انجام شده است و هیچ وجهی بابت آموزش و راه اندازی از خریدار دریافت نشده است. در حالیکه موسسه حسابرسی تامین اجتماعی هزینه آموزش و راه اندازی (شامل هزینه حمل دستگاه و هزینه سفر من جهت تحویل دستگاه و آموزش و راه اندازی دستگاه) که طبق رسید دریافتی از خریدار توسط تنها شخص من انجام شده است، قرارداد دستمزدی لحاظ کرده و گیرنده وجه را نامعلوم ذکر کرده و بیمه و جریمه طلب کرده است. 4- همچنین در دفتر روزنامه هزینه خرید کامپیوتر به اشتباه حقوق برای مدیر عامل نوشته شده ااست و موسسه حسابرسی تامین اجتماعی برای این بند نیز بیمه و جریمه نوشته است. درحالیکه فاکتور خرید کامپوتر موجود است. موارد فوق را در جلسه هیئت بدوی تامین اجتماعی به صورت لایحه ارائه کردم. ولی در رای هیئت بدوی گفته شده که به دلیل عدم ارائه مدارک و مستندات دال بر نقض محاسبات مورد مطالبه عیناً تایید میشود.  
 
1395/08/02
« قبلي [3] [2]