مشاوره امور مالیاتی

اتاق بازرگانی، صنایع ، معادن و کشاورزی تهران، به منظور تسهیل امور متقاضیان مشاوره مالیاتی، امکان مشاوره و طرح پرسش های مالیاتی را به صورت online در سامانه خدمات مالیاتی برقرار نموده است.
در این سامانه امکان بارگزاری اسناد و مدارک مورد نیاز نیز پیش بینی گردیده ، در عین حال متقاضیان مشاوره در صورت نیاز به مشاوره تلفنی/ حضوری می توانند جهت انجام هماهنگی لازم با شماره تلفن های: 88714472 و 88714473 تماس حاصل نمایند.
محل درج سئوال:

* نام: مشاوره: کشور:
* شماره کارت بازرگانی / کد ملی:  
* پست الکترونيک (Email):  
* شماره تماس:  
* موضوع مشاوره:
(متن سئوال خود را به فارسي مرقوم فرمائيد)  
بارگذاری تصاویر مدارک
(zip - در قالب یک فایل فشرده):
 

جستجو:           کد مشاوره:  
سئوالات مطرح شده توسط کاربران:
کد مشاوره موضوع مورد مشاوره فايل الصاقي تاريخ
37690 با سلام برای افراد حقیقی واردکننده چند سوال داشتم ۱.اداره مالیات بر چه اساس مالیات آخر سال را تعیین میکند؟ برطبق درصد درامد کل,درصد فروش, درصدی از کل مبلغ فاکتورهای خرید, درصد هر دلار کالای وارد شده یا برای هر کالا تعرفه خاصی حساب میکند ۲.آیا با پرداخت چهار درصد مالیات علی الحساب در گمرک پایان سال بدهکار یا بستانکار اداره مالیات میشویم در هرصورت چگونه در هزینه تمام شده کالا قرار دهیم که بدهکار نشویم. ۳. کالایی را از مبدا خارجی خرید میکنیم و در داخل به صورت عمده به فروش می رسانیم مالیات بر ارزش افزوده به اداره مالیات جمهوری اسلامی باید پرداخت کنیم. به چه صورت و چه مقدار می باشد. ۴. چنانچه مالیاتهای دیگری به غیر از مالیات بر ارزش افزوده و آخر سال وجود دارد بفرمایید. با تشکر.  
 
1397/03/16
37659 با سلام و احترام لطفا در خصوص نحوه تعلق 1- مالیات، 2-عوارض شهرداری و 3- بیمه تأمین اجتماعی موضوع ماده 38 قانون تأمین اجتماعی در قراردادهای اجاره که بین یک نهاد دولتی و شخص ثالث اعم از حقیقی و حقوقی منعقد می شود راهنمایی بفرمائید که؛ الف) در قراردادهای صدرالذکر کدامیک از موارد 1 الی 3 باید ملاحظه و مورد محاسبه قرار گیرد؟ ب)آیا اخذ مفاصاحساب و گواهی های مربوطه از مراجع ذیربط( اداره مالیات، شهرداری، تأمین اجتماعی) پس از اتمام مدت قرارداد اجاره مقدور است؟( چراکه سازمان تامین اجتماعی بدین علت که چون مدت قرارداد به اتمام رسیده و در طول مدت قرارداد اقدام به اخذ مفاصاحساب نشده از ارائه مفاصاحساب خودداری می نماید.). با سپاس فراوان  
 
1397/03/09
37658 باسلام با توجه به اینکه نوع فعالیت اینجانب واردات کنجد می باشد و از مالیات بر ارزش افزوده معاف می باشد این سوال پیش می آید که اینجانب باید اظهارنامه را باید انجام بدهم یا خیر  
 
1397/03/09
37657 با سلام.احتراما اگر شرکت تازه تاسیس قبل از صدور کارت بازرگانی از چک متعلق به شرکت جهت خرید ملک یا کالا استفاده نماید مشمول پرداخت مالیات خواهد شد یا خیر؟  
 
1397/03/09
37653 باسلام و روزبخیر اینجانب سازنده زیورآلات دست ساز(نوعی دوخت با قیطان، سنگ های نیمه قیمتی، کریستال و...) هستم که بصورت خوداشتغالی مشغول به فعالیت هستم. فروش محصولات بصورت اینترنتی و یا از طریق واگذاری به فروشگاه ها و بصورت غیر رسمی می باشد. حال تعدادی شرکت خواهان محصولات اینجانب با عقد قرارداد رسمی ( ذکر کد ملی اینجانب در قرارداد و دفاترشان) هستند. لطفا راهنمایی فرمایید با توجه به آنکه برند اینجانب ثبت نگردیده است و هیچگونه ثبت دفاتر و پروسه مالیاتی نداشته ام، قوانین مالیات بر ارزش افزوده و دیگر مسایل مالیاتی در عقد قراردادهای رسمی اینجانب با شرکتها به چه صورت خواهد بود و آیا مالیات بر ارزش افزوده شامل اینجانب می گردد؟ به پیوست یک نمونه کار خدمتتان ارسال می گردد. باتشکر  
 
1397/03/08
37650 با سلام.برای واردات 4 درصدی که جهت حقوق ورودی گرفته می شود .آیا زمانی که مالیات خود کالا بعدا محاسبه می گردد این 4 درصد پرداختی اول از آن مالیات کسر می گردد یا خیر؟ با تشکر  
 
1397/03/08
37641 سلام روزبخیر ... اینجانب قصد واردات یراق الات کابینت با کارت حقوقی شرکت خود را دارم ... مشتریان هدف این کالا فروشگا های پخش و عمده و خرده فروشان و واسطه های بازار ... و در نهایت مصرف کننده نهایی کارگاه های نجاری می باشند . اساسا خرید و فروش در بازار و یا نهایتا نجار ها کاملا سنتی و ابتدایی بصورت فاکتور های غیر رسمی میباشد و هیچ گونه کد اقتصادی و یا کد ملی هت صدور فاکتور ارایه و اصلا ارزش افزوده داده و یا پرداخت نمیگردد .و در صورت درخواست چنین اطلاعاتی مشتری از خرید منصرف و به فروشنده دیگری رجوع میکند حال سوال : 1- بنده ایا میتوانم خرید رسمی داشته باشم ولی فروش غیر رسمی داشته باشم و ارزش افزوده نگیرم . کد ملی خریدار را نگیرم ....اساسا تکلیف فروش و مالیات و جرایم احتمالی چیست ؟ 2- لطفا خواهشمندم اینجانب را راهنمایی عملی با توجه به واقعیات بازار و جامعه بفرمایید که بتوانم این بیزینس را انجام دهم ... با تشکر  
 
1397/03/06
37619 با سلام ما يك شركت بازرگاني هستيم ، اگر كالايي را از توليد كننده خريداري كنيم و صادر نماييم، آيا مشمول ماليات ارزش افزوده و ماليات بر درامد خواهيم شد يا خير؟ با سپاس  
 
1397/03/02
37614 با عرض سلام بنده کارت خودم را در دی ماه 96 گرفتم ولی تاکنون شروع به کار فعالیت ننموده ام آیا لازم است به دارایی گزارش بدهم و اگر لازم است نحوه انجام آن به جه صورت است  
 
1397/03/01
37594 باسلام. چند سوالی ازتون داشتم. ۱_ اینکه میگن اگر کسی کارت بازرگانی حقیقی داشته باشد و صرفا در زمینه صادرات فعالیت کند در آخر سال معاف از مالیات هست کارت بازرگانیش؟ ۲- آیا قانون ارز آوری جدیدی تصویب شده که کسی صادرات دارد باید ارز واقعی رو به بانک تحویل بده یا باهمان کارت واردات انجام بده وگرنه باید مابه تفاوت پرداخت کنه؟ ممنونم  
 
1397/02/29
37555 سلام. کسی که کارت بازرگانی حقیقی دارد و فقط و فقط در زمینه صادرات از آن استفاده میکنه. باز هم شامل مالیات میشود؟  
 
1397/02/23
37544 سلام. ما یک مدل بالابر ساختمانی وارد می کنیم و در نتیجه ارزش افزوده پرداخت می کنیم. عمده فروش ما رسمی بوده و به نام همان بازرگانی که وارد می کنیم فاکتور رسمی صادر و ارزش افزوده دریافت می کنیم. ما دستگاه هایی که فروش می کنیم نصب و راه اندازی هم جزیی از فروش است و در نتیجه در فاکتور رسمی صادره نصب و راه اندازی را بخشی از دستگاه اشاره می کنیم. من شنیدم که نصب و راه اندازی شامل ارزش افزوده نمی گردد. سوال این است که 1- آیا نوشتن این ایتم ( نصب و راه اندازی به همراه دستگاه) برای ما دردسر ساز خواهد شد؟ 2- پیشنهاد شما برای این مورد چیست؟ با تشکر  
 
1397/02/22
37543 با سلام و خسته نباشید ۲ سوال داشتم، ۱-من در مهرماه ۱۳۹۶ کارت بازرگانی خود را اخذ کردم‌و تا کنون هیچگونه فعالیتی‌ نداشتم. آیا باید مالیات یا عوارضی برای داشتن این کارت بدهم؟و اگر پاسخ مثبت است در چه زمانهایی باید این مالیات یا عوارض را بدهم و به کجا باید بدهم؟و آیا در این صورت باید به اداره مالیات هم مراجعه کنم یا خیر؟  
 
1397/02/22
37534 با سلام من یک سالی هست کارت بازرگانی حقیقی دریافت نموده ام ولی هیچ فعالیتی امسال نداشته ام حالا سوال بنده این هست ایا باید فرم عدم فعالیت در اداره مالیات پر کنم یا خیر سازمان استعلام میگرد از گمرکات؟سوال دوم دفاتر روزانه رو باید تحویل کجا بده ام؟با تشکر  
 
1397/02/19
37516 با عرض سلام و روزبخیر. ما دارایی ثابت را که در دفاتر و اظهارنامه مالیاتی سال 94 نوشته بودیم متاسفانه در دفاتر و اظهارنامه سال 95 فراموش کرده و نیاورده ایم. آیا راهی برای اصلاحیه جهت وارد کردن این دارایی به اسناد سال 95 و جبران این اشتباه وجود دارد؟  
 
1397/02/17
37507 برای گرفتن کارت بازرگانی اگه مغازه برای خودمون نباشه مالیات کارت چطور میشه وبرای کارت بازرگانی باید چه شرایط داشته باشیم ومدت زمان گرفتن کارت بازرگانی چقدر و مالیات چطور گرفته میشه  
 
1397/02/16
37504 من از سال89 شرکت را تاسیس و از سال 96 فعالیت خود را شروع کردم و 31 تیر ماه 97 اضهارنامه خود را رد میکنم اسم شرکت نیز در لیست خوش حسابها نمیباشد.لطفا راهنمایی بفرمائید آیا باید 4 در صد مالیات علی الحساب گمرک را پرداخت نمایم ؟  
 
1397/02/16
37500 با سلام آیا اتاق بازرگانی تهران مشمول مالیات می باشد؟ و آیا مبالغ پرداختی بابت تمدید کارت بازرگانی جهت ارائه در گزارش فصلی لازم به ذکر کد اقتصادی اتاق بازرگانی می باشد؟ اگر جواب بله است شماره کد اقتصادی اتاق بازرگانی تهران را لطفا اعلام فرمایید.  
 
1397/02/15
37454 با سلام پیرو کد 37408 هر گونه فعالیت خرید و فروش "شخصی" برای مودی اقتصادی مشمول مالیات خواهد شد??  
 
1397/02/04
37433 سلام. اداره ارزش افزوده، مبالغ پرداخت شده مالیات ارزش افزوده شرکتهایی که کارخانه در دست احداث دارند و هنوز پروانه بهره برداری را نگرفته اند، به عنوان بدهی خودش قبول ندارد و میگویند شرکت باید مالیات ارزش افزوده پرداخت شده را به قیمت تمام شده ماشین آلاتش اضافه کند! به این ترتیب با توجیهات عجیب و غریب، عملا 9% به هزینه های احداث طرح اضافه میشود. این هم حمایت از تولید داخل! لطفا در مذاکرات با مدیران تصمیم گیر این اعتراض منعکس شود. برای ادای توضیحات بیشتر آماده ایم.  
 
1397/02/03
37432 با عرض سلام و روزبخیر، برگ تشخیص شخص حقوقی اظهارنامه مالیات بر درامد سال مالیاتی منتهی با 1394/12/29 برای شرکت ما توسط اداره مالیات صادر شده و قبض های مالیاتی آنها در تاریخ 1396/05/04 پرداخت شده است. با ابن حال در فروردین ماه 97 دوباره ادراره مالیات به بهانه ارزش افزوده دفاتر و اسناد سال 95 و 94 را درخواست کرده و برای ما دوباره کاری و گرفتاری ایجاد کرده است. آیا اداره مالیات میتواند در سال 97 ما را گرفتار دفاتر و اسناد سال 94 که قبلاً رسیدگی شده است بنماید. با تشکر و امتنان  
 
1397/02/03
37425 تبصره 3 ماده 147 قانون مالیات‌های مستقیم اصلاحی مصوب 31 تیر 1394 با سلام همانطور که مستحضرید مطابق تبصره 3 ماده 147 قانون صدرالذکر، پذیرش هزینه‌های پرداختی قابل قبول مالیاتی موضوع این قانون که به شیوه تهاتری انجام نشود از مبلغ 50 میلیون ریال به بالا منوط به پرداخت یا تسویه وجه آن از طریق سامانه ( سیستم) بانکی خواهد بود: 1.با وجود اینکه در متن قانون اشاره ای به اینکه این سامانه بانکی لازم است بانک مودی باشد یا خیر نشده است، در متن بخشنامه ریاست محترم سازمان امور مالیاتی به شماره 200/96/131 مورخ 03/10/96 تصریح شده که فقط هزینه هایی که از طریق سیستم بانکی مؤدی پرداخت شده باشد قابل قبول است و متاسفانه این بخشنامه ملاک عمل ممیزین مالیاتی میباشد. سوال من اینست که آیا اتاق تهران میتواند نسبت به ابطال یا اصلاح این بخشنامه از طریق مذاکره با مسئولین محترم سازمان امور مالیاتی یا از طریق طرح دعوی در دیوان عدالت اداری اقدام نماید؟ در اینصورت تخمین زمان حصول نتیجه چقدر است؟ 2.منظور دقیق قانون گذار از تهاتر در متن تبصره چیست؟ برای مثال اگر به یکی از کارکنان بیش از پنجاه میلیون ریال به صورت نقد مساعده پرداخت شود و بعد از ثبت هزینه حقوق، مساعده با حقوق پرداختی وی تهاتر شود، هزینه حقوق وی قابل قبول است؟ 3.در مواردی که یک هزینه مثلا خرید یک کالا با مبلغ بیش از سقف مذکور انجام شده باشد و فروشنده در حسابهای شرکت بدهکار شود، آیا پرداخت این بدهی هم باید الزاما از سامانه بانکی باشد؟ 4.در مواردی که یک هزینه مثل هزینه حقوق انجام شود و قسمتی از پرداخت به کارگر باشد و قسمتی یه سازمان تامین اجتماعی بابت حق بیمه کارفرما، ملاک سقف مذکور جمع این دو مبلغ است یا تفکیک آنها؟ اگر پرداخت کل مبلغ حق بیمه همه کارگران بیش از سقف مذکور باشد، آیا طبق این تبصره، لازم است برای پذیرش هزینه، از سامانه بانکی پرداخت شود؟ 5.برای مواردی که چند خرید کمتر از سقف مذکور با جمع بیش از سقف مذکور در چند فاکتور مجزا انجام شود ولی پرداخت آنها یکجا از غیر از سامانه بانکی باشد این هزینه ها قابل قبول است؟ 6.آیا صورتجلسه چهاردهمین نشست کمسیون تسهیل کسب و کار اتاق تهران در تاریخ 27/01/97 مندرج در سایت اتاق که در آن نماینده محترم سازمان امور مالیاتی ادعا کرده اند که اجرای این تبصره برای دو سال تعویق افتاده مورد تایید اتاق هست؟ و آیا این ادعا توسط مسئولین محترم اتاق تهران قابل پیگیری برای دریافت مستند قانونی هست یا خیر؟ با تشکر فراوان عباس غضنفری مدیر عامل شرکت همایه  
 
1397/02/02
37408 با سلام و احترام پیرو سوال با کد مشاوره شماره 37374 فرمودید صادرات سنگ شامل 50 درصد فعالیت مالیاتی است، ولی در ماده 141 ق م م پس از اصلاح 20 درصد معافیت مالیاتی برای صادرات مواد خام معدنی لحاظ شده. 1-بنا براین اگر سنگ به صورت صاب و برش خورده باشد(فراوری شده) صادرات معاف از مالیات است؟؟؟ سوال دیگر در مورد فعالیت تجاری خرید و فروش کالا، هر نوع "فعالیت تجاری خرید و فروش شخصی" هم برای مودی اقتصادی مشمول مالیات است؟؟  
 
1397/02/01
37327 با سلام و تبریک سال نو اینجانب و یکی از دوستان در سال 1390 یک شرکت مسیولیت محدود با سرمایه صدهزار تومان به ثبت رساندیم و بعدا کارت بازرگانی گرفتیم ولی هیچ فعالیتی نتوانستیم آغاز نماییم تا اینکه در سال 1393 یک مقدار محدود واردات با کارت بازرگانی انجام دادیم ولی موفق به هیچ فروشی نشدیم در واقع فعالیتمان را متوقف کردیم ولی شرکت را منحل نکردیم با امید به اینکه شاید روزنه ای پیدا شود ولی تا این لحظه نتوانستیم کاری انجام دهیم از طرفی واقعا میترسیم که مالیات هم اگر بریم بدلیل عدم مراجعه توبیخ شویم واقعا نمیدانم از دو طرف آش نخورده و دهان سوخته شدیم . دوستی میگفت باید برید شرکت را منحل کنید . لطفا راهنمایی بفرمایید آرزوی سال خوب برای شما دارم  
 
1397/01/18
37314 با سلام و احترام چند سوال داشتم که به ترتیب عرض میکنم: 1- آیا میتوان شرکت را ثبت کرد و تا مدتی به صورت غیر فعال نگه داشت تا مسایل مالی شرکت و بقیه مسایل حل و فصل شود؟ در صورتی که پاسخ مثبت است آیا لازم است مالیات پرداخت شود؟ 2- نحوه محاسبه مالیات شرکتها به چه نحو می باشد؟ با تشکر از سایت فوقالعاده مناسب و پرکاربرد شما  
 
1397/01/15
37309 باسلام و خسته نباشید بنده در تاریخ 96/11/12 کارت بازرگانی اخذ کرده ام تا امروز هیچ گونه فعالیت اقتصادی (واردات وصادرات ) با کارت خود انجام نداده ام 1 . آیا باید مالیات بر ارزش افزوده پرداخت کنم؟ 2. درصورت منفی بودن پاسخ سوال 1 چکار باید انجام بدهم  
 
1397/01/12
37293 ضمن عرض سلام. یک واحد تولیدی حقیقی هستیم.کارخانه تولیدی دستگاه چاپ واقع در پاکدشت، دفتر فروش محصولات تولیدی در شمال تهران و دفتر خدمات پس از فروش و توزیع مواد و محصولات مربوط به دستگاه ها در مرکز شهر. کد اقتصادی از اداره مالیات پاکدشت صادر شده و کلیه امور مالیاتی هر سه مکان قید شده از اداره مالیات پاکدشت به صورت یکجا انجام می شود. با توجه به این که مواد و ملزومات دستگاه چاپ استفاده عمومی دارد 60 درصد واردات ما مربوط به دفتر خدمات و 60 درصد از فاکتورهای صادراتی مجموعه از این دفتر صادر می گردد. سوال1- با توجه به این که واحد تولیدی ثبت شده ولی در حال حاضر بیشتر کار واردات و بازرگانی انجام می دهد، آیا این مشکل ساز هست و اگر بله راه حل آن چیست؟ سوال2- فاکتورهایی که دفتر خدمات صادر می کند ارزش آن از 20 هزار تومان تا صد میلیون تومان برای شخصیت های حقیقی و حقوقی می باشد. در حال حاضر برای مشتریان روزمره که مبلغ فاکتورشان خرد هست، فاکتور رسمی صادر نمی شود و به مشتری فاکتور هم ارائه نمی شود. آیا این مورد مشکل ساز است؟ اگر بله راه حل ان چیست؟ بسیاری از مشتریان خرد نیازمند فاکتور نیستند. سوال3- اگر پیشنهاد خاصی دارید ممنون میشوم ارائه دهید. با تشکر  
 
1396/12/27
37254 ضمن عرض سلام و خسته نباشيد در صورت نزدن تيك استرداد به دوره بعد در اظهارنامه ارزش افزوده هر فصل آيا اين مبلغ جز طلب شركت از اداره ماليات حساب ميشود يا خير ؟؟ در صورتي كه دوره بعد شركت به اداره ماليات بدهكار باشد با اينكه تيك استرداد را در دوره قبل نزده باشد ميتواند آن مبلغ را از بدهي خود كسر كند ؟؟ و سوال بعد اظهارنامه ارزش افزوده را چند بار ميتوان اصلاح كرد؟  
 
1396/12/13
37204 سلام شرکت ما در تلاش براي تمديد کارت بازرگاني است و در همين راستا برگه هاي قطعي تسويه مالياتي را نيز از اداره امور مالياتي مربوطه اخذ نموده است اما کارمند مربوطه در اداره ماليات از تائيد اين موضوع در استعلامي که اتاق بازرگاني بعمل مي آورد خودداري مي کند و در پاسخ به استعلام اتاق بازرگاني، برخلاف واقع، عبارت «بدهکار مالياتي» را ثبت مي کند. کارمند مربوطه استدلال مي کنند که ما به آدرس شما مراجعه کرده ايم و کسي در محل شرکت شما حضور نداشته است. پس از بررسي هاي انجام شده مشخص شد که ايشان ضمن طرح مطالبات غيرقانوني که شايد در اين مجال جاي مطرح کردن آن نباشد، به آدرس سابق شرکت مراجعه داشته اند و تغيير آدرسي که در روزنامه رسمي و سايت کد اقتصادي نيز ثبت شده است و حتي نسخه اي از روزنامه رسمي نيز در زمان مربوطه به مميز محترم تحويل داده شده، در سيستم ايشان قابل مشاهده نيست. اکنون پرسش اين است که اساساَ اداره ماليات براي پاسخ به استعلام اتاق بازرگاني آيا بايد از شرکت بازديد داشته باشند؟ براي تغيير آدرس در سيستم اداره امور مالياتي مربوطه چه بايد کرد؟ آيا حتي در صورت عدم حضور صاحبان شرکت در محل، اداره ماليات مي تواند در پاسخ به استعلام اتاق بازرگاني عليرغم عدم بدهي مالياتي، اين شرکت را بدهکار مالياتي معرفي کند؟ سپاس از کارشناسان محترم و سعه صدري که دارند.  
 
1396/12/02
37188 باسلام جدیدا" گمرک در خصوص کالای وارداتی قیمت سیاهه واقعی وارد کنندگان را قبول نمیکند و قیمت کالاها را براساس قیمتهای براوردی خود تعیین و عوارض و مالیات ارزش افزوده علی الحساب دریافت میکند با توجه به اینکه قیمت خرید شرکت واقعا طبق سیاهه می باشد و قیمت گمرک کمتر می باشد کدام قیمت از نظر ادراه مالیات مبنای محاسبه قیمت تمام شده قرار میگیرد؟ سوال دوم شرکتی لایسنس آنتی ویروس خریداری می کند و فاکتور خارجی دریافت می کند از آنجایی که این کالا نامشهود است و ازگمرک وارد نمیشود آیا باتوجه به اینکه از طریق صرافی پول به حساب فروشنده زده می شود این فاکتور مورد قبول ادراره مالیات می باشد؟  
 
1396/11/29
37162 با سلام اینجانب در سال 90 کارت بازرگانی دریافت نمودم ولیکن بنا به دلایلی هیچ گونه استفاده ای از این کارت نداشتم ودر سالهای بعدی نیز هیچ گونه تمدیدی انجام ندادم و بالتبع بر اساس راهنمایی هایی که قبلا از اتاق گرفته بودم هیج گونه اظهار نامه مالیاتی نیز نداده ام اکنون بعد از 5 سال هر سال اداره مالیات نسبت به صدور و درخواست مالیات از بابت مسایلی از من میکند که هیج گونه ارتباطی با موضوع این کارت ندارد بطور مثال درخواست مالیات از بابت خرید یک دستگاه لپ تاپی که سالهای قبل جهت استفاده شخصی اینجانب خریداری کرده ام میکند !!!! لطفا در این خصوص اینجانب را راهنمایی کنید . متشکرم  
 
1396/11/24
37161 با سلام پيرو پرسش شماره ي 37153 ؛ با توجه به اينكه كالا پس از ترخيص صادراتي و روي عرشه كشتي ، در تملك بنده قرارميگيرد و فاكتور صادر شده از طرف بنده فقط جهت ارايه به خريدار خارجي ميباشد، آيا براي من ماليات در نظر گرفته ميشود ؟ و اگر بله چند درصد؟ (توضيح اينكه نقش بنده در اين ميان بازارياب بين المللي است و فقط جهت اطمينان از كميسيون بازاريابي فاكتور توليد كننده بنام من صادر خواهد شد)  
 
1396/11/24
37157 با سلام و احترام در مورد نحوه محاسبه ماليات عيدي ميشه راهنمايي كنيد . در صورتي كه حقوق فردي در طول سال معاف از ماليات باشد ولي حداكثر مبلغ عيدي بهش تعلق بگيرد ايا تفاوت مبلغ عيدي تا معافيت مشمول ماليات ميشود يا خير ؟؟؟ آیا به ایام مرخصی زایمان عیدی و پاداش تعلق می گیرد درصورت مثبت بودن پرداخت آن به عهده چه کسی می باشد؟  
 
1396/11/23
37153 با سلام ميخواهم كالايي را صادر كنم، خود توليد كننده كارهاي ترخيص صادراتي را انجام ميدهد، اگر فاكتور بنام بنده يا شركت بنده صادر شود و من فاكتوري از طرف خودم به خريدار بدهم، آيا من يا شركتم مشمول ماليات ميشوم يا چون صادرات است ماليات تعلق نميگيرد؟  
 
1396/11/23
37130 با سلام و خسته نباشید مجدد خدمت همه زحمتکشان اتاق بازرگانی که با پاسخهای مکرر به سوالات,بنده رو راهنمایی میکنن.واقعا از توجه شما ممنوم.اینکه فرمودین برای پر کردن اظهار نامه های مالیاتیم از حسابدارهای مسلط کمک بگیرم,اگر فعالیتی هم نداشتم باید برای پر کردن دفاتر و اظهار نامه ها از حسابدارهای مسلط کمک بگیرم یا اینکه خودم هم میتونم اینکارو انجام بدم؟.میخواستم بپرسم اگه به هر نحو کارت بازرگانیمو تمدید نکنم آیا باز هم هر ساله و یا توی هر فصل باید دفاتر مربوط به مالیات عملکرد و مالیات بر ارزش افزوده رو پر کنم؟اگه جواب مثبت هست میشه لطفا منو راهنمایی کنید که باید چیکار کنم که دیگه بعد از اینکه با کارتم فعالیتی نداشتم و تمدیدش هم نکردم باز هم درگیر موارد مالیاتی و اظهار نامه و این مسائل نباشم؟  
 
1396/11/17
37129 با سلام و عرض ادب می خواستم بدونم در لیست معاملات فصلی چه چیزهایی رد می شوند؟ آیا معاملات قراردادی رد می شوند؟ یا حتی خرید میز و صندلی و یا پرده و یا مواد مصرفی شرکت و هزینه های نگهداری ساختمان هم وارد می شوند؟ اگر لیست معاملات رد نشوند چه اتفاقی می افتد؟ لیست معاملات برای مالیات بر درآمد استفاده می شود یا مالیات بر ارزش افزوده؟ اگر شرکت نوپا باشد و در حال حاضر فروش نداشته باشد لیست معاملات برای آن معنا دارد؟ با سپاس  
 
1396/11/17
37111 با سلام و خسته نباشید فراوان خدمت مشاورین عزیز و دلسوزی که منو در پاسخ به کد مشاوره 37106 راهنمایی کردن.فقط یک مورد هست که مجددا مزاحمتون شدم.1-اینکه الان برای اینکه بخوام اظهار نامه مالیات بر ارزش افزوده رو پر کنم و اظهار نامه ای رو مبنی بر اینکه هیچ فعالیتی نداشتم چه در سه ماهه گذشته و چه در سه ماه جاری,باید به کدوم نهاد یا اداره برم؟2-آیا توی سایت خاصی هم باید ثبت نام بشم؟3-یا اینکه فقط باید به همون حوزه مالیاتی شهرستان برم که کد اقتصادی گرفتم و بهم گفتن باید سالی یک بار بیای و دفاتر عملکردت رو پر کنی؟4-و از اونجایی که درمورد مالیات بر ارزش افزوده اطلاعی نداشتم و البته فعالیتی هم توی سه ماهه قبلی و جاری نداشتم آیا عدم تسلیم اظهار نامه سه ماهه گذشته مشمول جریمه خواهد بود؟ 1396/11/15
37106 با سلام.ضمن خسته نباشید جسارتا چندتا سوال درمورد موارد مالیاتی داشتم که واقعا ممنون میشم که توضیح واضح هر چقدر مختصر بهم بدین.بنده در تاریخ 96/07/10 کارت بازرگانی حقیقی گرفتم.هنوز هیچ واردات و صادراتی انجام ندادم و بیشتر دارم تحقیق میکنم و برآورد هزینه میکنم.زمانی که کد اقتصادی میگرفتم بهم گفتن که سالی یک بار توی تیر ماه باید بیاین اداره امور مالیاتی اظهار نامه پر کنی ولو اینکه واردات و صادراتی هم انجام نداده باشین و مالیاتی هم بهتون تعلق نمیگیره.ولی درمورد مالیات بر ارزش افزوده چیزی رو توضیح ندادن.آخه متوجه مواردی درمورد این قضیه داخل سوالهای اشخاص متفاوت داخل این سایت شدم.1-بغیر از حقوق ورودی گمرک و تعرفه و مالیات بر ارزش افزوده و مالیات علی الحساب 4 درصدکه در گمرک از ما میگیرن دیگه چه مالیاتی رو باید به دارایی و اداره مالیات پرداخت کنیم؟2-نحوه محاسبش چجوریه؟3-اون مالیات 4 درصد علی الحساب از مالیات سالانمون کم میشه؟4-آیا بغیر از مالیات بر ارزش افزوده ای که باید موقع واردات و ترخیص کالا روی اجناس پرداخت کنیم باید مالیات بر ارزش افزوده ای دیگه ای هم در جای دیگه ای بدیم؟5-اگه جواب مثبت هست چجوری باید اظهار نامه اون رو پر کنم و یا در نهاد مربوطه ثبت نام کنم؟6-و اینکه این اظهار نامه مربوط به مالیات بر ارزش افزوده هر چند وقت یه بار هست؟7-و اگه هیچ فعالیت بازرگانی نداشته باشیم باید برای مالیات بر ارزش افزوده هم توی زمان مقرر اظهار نامه پر کنیم؟8-و اینکه نحوه محاسبه این مالیات بر ارزش افزوده غیر گمرکی چجوریه؟9-من فقط قصد دارم یه سری کالا رو برای فروش به مغازه های داخل شهر از چین وارد کنم.و اینکه اگه بخوام با کارت خودم برای یکی دیگه واردات انجام بدم و صاحب کالا رو خود اون شخص معرفی کنم آیا بغیر از مالیات علی الحساب گمرکی و حقوق ورودی و ارزش افزوده گمرک در آینده باید مالیات دیگه ای رو هم پرداخت کنم؟10-در کل اگه صاحب کالا رو یک نفر دیگه معرفی کنم چه موارد مالیاتی گردن خودم خواهد افتاد؟پیشاپیش خیلی خیلی ممنون میشم از پاسخگویی شما.بی نهایت لطف میکنید اگه بنده رو راهنمایی کنید.  
 
1396/11/14
37063 با سلام. ما در طی سال 92 یک فروش رسمی داشتیم که در اواخر سال 92 و برج استفند بوده است. این فروش را در طی سال 92 اعلام و در سامانه ارزش افزوده در فصل زمستان ثبت کردیم. علی ایحال در رسیدگی ارزش افزوده 92، مالیات و عوارض ان را پرداخت کردیم. گیرنده فاکتور، این خرید را در سه ماهه اول 93 در سیستم مالیاتی و سامانه ارزش افزوده اعلام کرده و این موضوع باعث بروز مشکل برای ما شده است.در حالی که ما ارزش افزوده ان را در طی سال 92 پرداخت کردیم. لطفا راهنمایی فرمایید که چه راه حلی دارد در حالی که اداره مالیاتی می گوید ما بر اساس اعلام خریدار اقدام می کنیم و مجدد باید پرداخت کنید . لازم به توضیح است فاکتور مربوطه برج 12 سال 92 صادر شده و پرداختی ان برج 1 سال93 صورت پذیرفته است. لذا خریدار معیار را بر اساس واریزی مبلغ فاکتور در نظر گرفتهو در سه ماهه اول 93 اعلام کرده است.  
 
1396/11/07
37052 با سلام من برای تمدید کارت بازرگانی از طریق سامانه اتاق اقدام نمودم و استعلام مرتبط برای بررسی بدهی مالیاتی به اداره مالیاتی ارسال شد و نتیجه بدهی مالیاتی بود. لذا اینجانب به اداره مالیاتی مراجعه کرده و کلیه بدهی های معلق از جمله بدهی عملکرد و حقوق را پرداخت نمودم و کارشناس مربوطه اعلام کرد که دیگر شما بدهی مالیاتی ندارید و در صورت استعلام مجدد، عدم بدهی مالیاتی صادر می گردد. اینجانب دوباره در سیستم اقدام کردم، ولی متاسفانه دوباره بعد از سه روز استعلام، در سیستم زده که دارای بدهی مالیاتی می باشیئ. تکلیف چیست و از کجا پیگری کنم؟ متشکرم  
 
1396/11/03
« قبلي [5] [4]   [2] [1] بعدي »