تاريخ: 1395/10/19

 جشنواره برترین های تبلیغات ایران
جشنواره برترین های ملی تبلیغات (جشنواره ملی تبلیغات) را باید بزرگ‌ترین رویداد رقابتی تبلیغات ایران نام نهاد.

این جشنواره که مأموریت خود را داوری در خصوص فعالیت‌های تبلیغاتی کشور بر پایه استانداردهای علمی و استقلال کامل داوری و کمک به اعتلای کیفیت آن‌ها و گرایش به سمت نوآوری و خلاقیت می‌داند، "چشم‌انداز" خود را در تبدیل‌شدن به یکی از جشنواره‌های بین‌المللی معتبر و معروف جهان می‌بیند.
مهم‌ترین اهداف جشنواره برترین‌های تبلیغات ایران عبارت هستند از:

انتخاب و معرفی آثار برتر و انواع روش‌های خلاق و ثمربخش
ایجاد رقابت سالم و معرفی الگوهای برتر در تولید مواد و اقلام تبلیغاتی
کمک به نوآوری و ارتقای اثربخشی تبلیغات
تقویت ایده‌های خلاق در تبلیغات
توانمندسازی سازمان‌ها، شرکت‌ها، بانک‌ها و بیمه‌ها در حوزه تبلیغات
آشنا سازی دست‌اندرکاران تبلیغات و روابط عمومی‌های کشور با استانداردهای رایج، ابزارها و فناوری‌های روز صنعت تبلیغات
توسعه تعامل بین سفارش‌دهندگان و تولیدکنندگان آثار و اقلام تبلیغاتی
کمک به توسعه و تحکیم جایگاه تبلیغات در جمهوری اسلامی ایران

بر این اساس ارزش‌های اصلی جشنواره برترین‌های تبلیغات شامل موارد زیر هستند:

تکیه بر دانش و تجربه تبلیغاتی در ایران و جهان
استقلال داوری و عدالت در داوری ها
کمک به اعتلای صنعت تبلیغات در ایران و جهان
تعالی، بهبود مستمر و کمک به توسعه خلاقیت
پویایی در استاندارهای ارزیابی فعالیت های تبلیغاتی
تکیه بر اخلاق حرفه ای و حمایت از تبلیغات واقعی و آگاهی بخش

شعار جشنواره، "خلاقیت، اثربخشی تبلیغات و حق انتخاب مشتری" است.
خلاقیت را می‌توان مهم‌ترین عنصر تبلیغات در عصر کنونی دانست که از عوامل لازم برای تأثیرگذاری به شمار می‌رود و اثربخشی تبلیغات، مهم‌ترین توجیه برای انجام آن است.
اگر تبلیغات خلاق به معنای واقعی اثربخش باشد، می‌تواند با انتقال آگاهی کافی به مشتری، امکان انتخاب آگاهانه را که از حقوق اساسی مشتریان است، فراهم سازد.


نگاه و رویکرد علمی
این جشنواره از یکسو به دنبال آموزش و ارتقای بینش و مهارت دست‌اندرکاران تبلیغات و اطلاع‌رسانی است و برای تحقق آن، با برگزاری کارگاه‌های آموزشی و دعوت از سخنرانان مجرب و عالم و صاحب نظر تلاش می‌کند و از سوی دیگر در پی تحقق هدف اصلی خود یعنی ارزیابی و داوری آثار با حضور قریب به اکثر صاحب‌نظران، پیشکسوتان و فعالان حوزه تبلیغات برای داوری آثار است.
بی‌تردید، حضور بیش از 60 داور صاحب‌نام، تضمینی بر داوری عالمانه و استقلال داوری است و از طرف دیگر، پی‌ریزی سازمان داوری ازجمله هیئت منصفه، هیئت نظارت و داوری اولیه، و تأکید بر اجماع در هر یک از گروه‌های داوری در انتخاب آثار برتر و تعهد به منشور اخلاق داوری، ضمانت بخش داوری بی‌طرفانه و منصفانه خواهد بود.
داوری در این جشنواره مستقل است و برترین‌ها، همان انتخاب گروه‌های داوری و تایید هیئت منصفه است.


بخش‌های مختلف
بخش‌های مختلف جشنواره شامل موارد زیر است:
1- بخش مسابقه
این بخش، اصلی‌ترین بخش جشنواره است. بررسی و ارزیابی آثار در 9 گروه داوری در دو بخش اصلی و ویژه انجام خواهد شد.
بخش اصلی شامل هشت گروه داوری: تبلیغات دیجیتال، تبلیغات دیداری و شنیداری، تبلیغات حمایتی و مستقیم، تبلیغات همسو و یکپارچه، مطالعات و تحقیقات، تبلیغات محیطی و چاپی، فعالیت‌های روابط عمومی و طراحی و برندینگ و بخش ویژه شامل فعالیت‌های تبلیغاتی معطوف به اقتصاد مقاومتی و مدیریت مصرف، کاهش واردات، توسعه صادرات غیرنفتی و خرید کالاهای ایرانی، مسئولیت اجتماعی و تبلیغات فرهنگی و خدمات عمومی است.
2- بخش نمایشگاه جنبی:
"نمایشگاه جنبی" در این رویداد، محملی است برای آشنایی بیشتر و تعامل مستقیم بین فعالان روابط عمومی و سفارش‌دهندگان و خریداران تبلیغات از یکسو و شرکت‌های تبلیغاتی از سوی دیگر
3- کارگاه‌های آموزشی و سخنرانی‌های علمی
این بخش با هدف ارتقای سطح دانش، بینش و توسعه مهارت های حرفه ای دست‌اندرکاران تبلیغات و اطلاع‌رسانی در دستور کار جشنواره قرار گرفته است. کارگاه‌های آموزشی معمولاً یک روز قبل از اکران و نمایش آثار برتر دایر می شوند.
4- ویژه‌نامه جشنواره
"ویژه‌نامه جشنواره"، سند ماندگار این رویداد محسوب می‌شود که در آن، مطالب متنوعی در ارتباط با موضوعات مورد تأکید هر دوره از جشنواره درج می‌شود. این اثر چاپی، فرصتی است تا دیدگاه‌های متغیر و متنوع‌تری در خصوص تبلیغات و خلاقیت در آن درج شود.


مخاطبان
مخاطبان ما، طیف وسیعی از فعالان صنعت تبلیغات، صنعت روابط عمومی و صاحبان نشان تجاری را در برمی‌گیرد که می‌توان آن‌ها را در گروه های زیر مشخص کرد:

بانک‌ها، مؤسسات اعتباری و مالی و لیزینگ ها، صنایع و واحدهای تولیدی‌
بیمه ها و شرکت های خدمات بیمه ای
شرکت‌های تبلیغاتی، مشاوران تبلیغات و مؤسسات تحقیقات بازار
سازمان ها، شرکت ها و مؤسسات عام‌المنفعه به‌ویژه صنایع خودروسازی، نفت، گاز، برق، آب، پتروشیمی، فناوری اطلاعات و...
سازمان ها، شرکت ها و مؤسسات خدمات اجتماعی و عمومی به‌ویژه شهرداری‌ها، فرودگاه‌ها و پایانه‌ها، شرکت‌های حمل‌ونقل هوایی، دریایی، زمینی و ریلی
وزارتخانه‌ها و سازمان‌های دولتی
سازمان‌ها و شرکت‌های تولید محصولات و خدمات فرهنگی، هنری و آموزشی
سایر سازمان‌ها و مؤسسات خصوصی و غیردولتی

معرفی چهره های ماندگار تبلیغات
تقدیر از یک قرن تلاش برای اعتلای صنعت تبلیغات هدف مهمی در این رویداد است.
ما در هر دوره، به تاریخ تبلیغات کشور رجوع می‌کنیم و از چهره‌سازان و تلاشگران این صنعت که به اعتلای آن کمک می‌کنند، تقدیر خواهیم می کنیم.


قوانین بخش مسابقه:
مهم‌ترین قواعد و هنجارهای ما که در قالب قوانین رخ‌نمایی می‌کنند، عبارت از است:

حامیان مالی، مجوز مشارکت در بخش داوری را ندارند. اما به آن‌ها لوح سپاس تعلق خواهد گرفت.
جشنواره از پذیرش تبلیغات اغواگر و غیراخلاقی معذور است.
آثار ارسالی باید به‌گونه‌ای ارائه شوند که آرم یا نشانی از سازنده و صاحب آگهی در آگهی نباشد تا داوران حتی‌الامکان بدون آگاهی از صاحب آن به ارزیابی اثر بپردازند.
در هر رشته، 4 اثر برای معرفی انتخاب خواهند شد و به ترتیب به آن‌ها شاهین طلایی، شاهین نقره‌ای، شاهین برنزی و دیپلم افتخار تعلق خواهد گرفت.
داورانی که با جشنواره همکاری می‌کنند، متعهد به التزام عملی به منشور اخلاقی داوری جشنواره از جمله حفظ اسرار مشتریان و رعایت اصل بی‌طرفی خواهند بود.
دو برابر آثار قابل معرفی برای دریافت تندیس به عنوان نامزدهای نهایی در دو موضوع معرفی خواهند شد.
در صورت مشارکت همزمان یک شرکت تبلیغاتی و صاحب آگهی در جشنواره، تولید کننده اثر باید از صاحب آگهی مجوز لازم را برای معرفی کانون تبلیغاتی به عنوان برنده نهایی دریافت کند.

نماد جشنواره:
"شاهین" نماد اصلی جشنواره است. نماد موفقیت و پیروزی که به‌عنوان یک اثر نفیس و یادمان این رویداد به آثار برگزیده تقدیم می‌شود.


تماس با ما
شما می‌توانید از طریق از شماره تلفن‌های 60-66564458 ، 66431966 و 66905271 یا سایت www.iranadfestival.ir با ما در تماس باشید. ما به نظرات و پیشنهادات شما پیش از هر چیز دیگری نیاز داریم.

بازگشت