«شیرین باشی» فقط یک قنادی آنلاین نیست

شیرینی بزن روشن شی!

تاريخ 1397/10/26 ساعت 14:21

داستان «شیرین باشی» از حلوا زنجبیلی میانه‌ای شروع می‌شود اما قرار نیست با نان چرخی، باقلوا لوزی و نان چایی قزوین تمام شود. مؤسس شیرین باشی برنامه دارد همه شیرینی‌های سنتی ایران را با اتکا به دیجیتال مارکتینگ به خانه تمام ایرانیان و دیگر مردم علاقه‌مند به شیرینی‌های سنتی ایرانی در سراسر دنیا برساند. محصولاتی که بدون مواد افزودنی تهیه شده و معرف فرهنگ و سبک زندگی ایرانیان است.

 سید مهدی بابایی، موسس صنایع غذایی بابایی است که کارش را با ثبت برند هیمل  و از  اسفند سال 95 آغاز کرده است. در آغاز کار او در روستای خوزنان استان قزوین  حلوا زنجبیلی میانه‌ای تولید می‌کرد اما بعد سراغ شیرینی‌های سنتی قزوین رفت و اکنون در کارگاهی با به کار گرفتن دست‌کم 12 نفر انواع شیرینی سنتی را تولید می‌کند.

در بهار سال 97، قناد برتر سال 96 تصمیم گرفت از ظرفیت‌های فضای دیجیتال برای فروش محصولات استفاده کند و از این سال به بعد پس از راه‌اندازی سایت، شیرین باشی فروش از طریق فضای مجازی  و تبلیغ در شبکه‌های اجتماعی مثل تلگرام، اینستاگرام و سروش را آغاز کرد. شیرین باشی مدتی بعد در همکاری با فروشگاه‌های اینترنتی دیگری مثل بامیلو، ایشوکا، باسلام و اسنپ فود تلاش کرد به‌عنوان یک فروشگاه معتبر شیرینی اعتماد بیشتر مشتریان را جلب کند و اکنون محصولاتش را به مشتریانی از شهرهای اردبیل، رشت، سرعین و شهرهای استان‌های خوزستان و آذربایجان می‌فروشد. فروشنده شیرینی‌های سنتی قزوین برنامه دارد تا فروش از طریق دیجی کالا را به‌زودی آغاز کند.

بهناز قطاعی سرابی مدیر داخلی بخش دیجیتال مارکتینگ شیرین باشی در گفت‌وگو با سایت خبری اتاق تهران می‌گوید: «شیرین باشی می‌خواهد شیرینی سنتی ایرانی که بدون مواد افزودنی تولید می‌شود را به سراسر ایران بفروشد و برای صادرات هم برنامه دارد. برندهای هیمل به معنی آسمان و هومل به معنای زنبورعسل از زبان آلمانی انتخاب و ثبت شده تا مشتری خارجی در بازارهای هدف در اروپا با محصولات ارتباط بهتری برقرار کند و علاوه بر آن به دلیل خوش آوا بودن، این اسامی برای مشتری داخلی هم جذاب است».

قطاعی به فیلترینگ تلگرام و احتمال فیلترینگ اینستاگرام به‌عنوان تهدیدی برای استارت آپ ها اشاره کرده و می‌گوید: «زمانی که تبلیغ برای شیرین باشی را در تلگرام شروع کردیم این شبکه اجتماعی فیلتر شد و بخشی از تلاش‌های ما برای جذب مشتری بیشتر از بین رفت. اکنون در اینستاگرام فعال هستیم و احتمال فیلترینگ این شبکه ارتباط با مشتریان را سخت‌تر می‌کند».

شیرین باشی تسهیلات و حمایت مالی از دولت دریافت نکرده است و اکنون بدون حمایت سرمایه‌گذار به فعالیت ادامه می‌دهد. مدیر داخلی بخش دیجیتال مارکتینگ شیرین باشی می‌گوید: «استارت آپ ها می‌توانند در مراحل اولیه با سرمایه کم از فرصت‌هایشان استفاده کنند. یک پیشنهاد خوب در این زمینه برای فعالان استارت آپی حضور در کارگاه‌های  استارت آپ ناب و یادگرفتن روش‌هایی برای توسعه کار با سرمایه کم، شناخت نقاط ضعف و جبران آن‌ها و بالا بردن آمار فروش است».

داستان شیرین باشی از حلوا زنجبیلی میانه‌ای شروع می‌شود اما قرار نیست با نان چرخی، باقلوا لوزی و نان چایی قزوین تمام شود. مؤسس شیرین باشی برنامه دارد تا تمام شیرینی‌های سنتی ایران را با اتکا به دیجیتال مارکتینگ به خانه تمام ایرانیان و دیگر مردم علاقه‌مند به شیرینی‌های سنتی ایرانی در سراسر دنیا برساند. محصولاتی که بدون مواد افزودنی تهیه شده و معرف فرهنگ و سبک زندگی ایرانیان است.