چند کلیک برای جستجوی هوشمند

فروشگاه اینترنتی با 500 هزار نوع کالا

تاريخ 1397/10/15 ساعت 09:48

سال اول در شتاب‌دهنده شریف بودیم، در دوره شتاب‌دهی مبلغ بیست میلیون تومان سرمایه در اختیار ما قراردادند و با همین سرمایه یک سال اول را پیش بردیم. بعدازآن یک سرمایه‌گذار حقیقی جذب کردیم و حدود یک سال و نیم است که با همین سرمایه‌گذار کار می‌کنیم.

خرید آنلاین با سرعت خیلی زیادی در ایران در حال گسترش است و دراین‌بین تعداد زیادی سایت، استارت آپ، اپلیکیشن و.. راه‌اندازی شده‌اند تا جایی که دیگر استارت آپ هایی با موضوع « موتور جست‌وجوی هوشمند» راه‌اندازی شده‌اند تا شما در خریدهای آنلاین یاری‌رسان باشند و فروشگاه‌های جدید و معتبر اینترنتی را به شما معرفی کنند. استارت آپ ترب یکی از همین موتورهای جستجوی هوشمند است که با هدف معرفی فروشگاه‌های جدید و معتبر اینترنتی و ارائه شفاف قیمت‌ها به کاربران از سال ۱۳۹۴ تأسیس‌شده است. این سرویس در قالب وب‌سایت اینترنتی، مرورگرهای اینترنتی و اپلیکیشن موبایل در دسترس کاربران قرار دارد. به نوشته سایت این مجموعه:« در حال حاضر موتور جستجوی هوشمند ترب، اطلاعات لحظه‌ای قیمت بیش از ۵۰۰ هزار نوع محصول را از بین بیش از  هفتاد فروشگاه آنلاین در اختیار کاربران قرار می‌دهد» درواقع ترب یک «هایپر» فروشگاه‌های اینترنتی است که اطلاعات و داده‌های همه را یکجا در اختیار کاربران قرار می‌دهد و کار جستجو برای خرید آنلاین را بسیار راحت می‌کند.

مجید رحیمی نژاد، مدیر فنی ترب درباره راه‌اندازی این استارت آپ دریکی از مصاحبه‌هایش گفته است:« قبل از راه‌اندازی «ترب» حدود یک سال در حوزه استارت ‌آپ‌ها تجربه داشتیم، با توجه به مشکلاتی که در این مدت با آن‌ها مواجه شدیم، تصمیم گرفتیم ایده‌ای را دنبال کنیم که در آن تخصص داریم. اعضای اولیه تیم ترب از دانشجویان رشته کامپیوتر بودند و در زمینه‌های فنی مهارت کافی را داشتند. ایده‌های مختلفی را موردبررسی قراردادیم و متوجه شدیم که «ترب» با توجه به تخصصی که داریم برای شروع کردن بسیار مناسب است. درواقع ما از میان ایده‌های مختلف، با بررسی متوجه شدیم که ترب بهترین گزینه برای ما است. البته پیش از راه‌اندازی ترب ما شاهد وجود مدل‌های مشابه دیگری بودیم و می‌دانستیم که نیاز بازار است، ازاین‌رو ایده این استارت‌آپ خیلی برای ما مبهم و ناشناخته نبود. تقریباً یک ماه ایده‌ها را موردبررسی قراردادیم، دلیلی که باعث شد متوجه شویم که ایده ما خوب است این بود که کشور‌هایی که ازلحاظ اقتصادی شبیه به ایران بودند را بررسی کردیم. با این تحقیقات متوجه شدیم که بسیاری از کشورها روند اقتصادی مشابه ایران دارند که در برهه‌ای از زمان فروشگا‌ه‌های اینترنتی در آن کشورها بسیار رایج می‌شود و بعدازآن هم موتورهای جستجو برای این فروشگاه‌ها شکل می‌گیرند.»

او درباره رویکرد این استارت آپ و جستجوی هوشمند کالا می‌گوید:« رویکرد ما این بود که محصول را متناسب با نیاز مشتری طراحی و ایجاد کنیم، در اولین گام یک اپلیکیشن آزمایشی با اسمی دیگر را به بازار عرضه کردیم تا متوجه شویم مشتریان چه نیازی دارند، با این کار ما بازخوردهای بسیار خوبی از سمت کاربران دریافت کردیم و توانستیم اپلیکیشن خودمان را بهبود بدهیم. ادامه کار را هم با همین رویکرد ادامه دادیم یعنی اپلیکیشن را عرضه کردیم و با توجه به بازخوردهای مشتریان آن را ارتقا دادیم.» مجید رحیمی نژاد همچنین درباره سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته می‌گوید:« سال اول در شتاب‌دهنده شریف بودیم، در دوره شتاب‌دهی مبلغ بیست میلیون تومان سرمایه در اختیار ما قراردادند و با همین سرمایه یک سال اول را پیش بردیم. بعدازآن یک سرمایه‌گذار حقیقی جذب کردیم و حدود یک سال و نیم است که با همین سرمایه‌گذار کار می‌کنیم. در حال حاضر هم ما به درآمد‌زایی رسیده‌ایم و مشکل مالی نداریم و اگر در آینده سرمایه‌گذار هم جذب کنیم فقط برای کارهای تبلیغاتی است.»