مدیر امور قراردادهای اداره کل بازرگانی سازمان صدا و سیما تشریح کرد

خدمات رایگان رسانه ملی به تولیدات داخلی

تاريخ 1398/08/14 ساعت 11:51

حمید نوروزی، مدیر امور قراردادهای اداره کل بازرگانی سازمان صدا و سیما، در نامه‌ای به اتاق بازرگانی تهران، شرحی از خدمات سازمان به تولید داخل را که از بهمن ماه سال 97 تاکنون در دستورکار رسانه ملی قرار گرفته است، تشریح کرد.

یکی از موضوعات مهمی که در نشست شصت و یکم شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان تهران مورد بحث و بررسی قرار گرفت، تبلیغات تلویزیونی کالاهای تولید داخل بود، در این نشست ابتدا انتقاداتی جسته و گریخته نسبت به برخی تبلیغات و کالاهای تبلیغ شده صورت گرفت و پس از آن مدیر امور قراردادهای اداره کل بازرگانی سازمان صدا و سیما توضیح داد که برای تبلیغ هر کالایی تمام مجوزهای مربوط به تولید و استاندارد محصولات از سوی شورای محتوای سازمان صدا و سیما بررسی می‌شود.

در همین نشست بود که حمید نوروزی گزارشی اجمالی از برنامه‌های رسانه ملی برای تبلیغات تلویزیونی و رادیویی کالاهای ساخت داخل و حمایت از اشتغال بنگاه‌های تولیدی ارائه کرد (اینجا بخوانید) . پس از آن بود که بنا به خواست حاضرات، نوروزی طی نامه‌ای به اتاق بازرگانی تهران، تسهیلات کاملاً رایگان و بدون هزینه سازمان صدا و سیما را برای تولیدکنندگان کالا و خدمات ایرانی را تشریح کرد.

سازمان صدا و سیما هدف از اجرای این طرح را صرفاً اشتغالزایی، گسترش و توسعه بنگاه‌های اقتصادی کوچک و متوسط، معرفی کالاها و خدمات برندهای ایرانی به مخاطبان و نیز ترغیب و تشویق افراد جامعه و فرهنگ‌سازی برای مصرف تولیدات داخلی عنوان کرده و در این طرح 9 امتیاز را برای تولیدکنندگان در نظر گرفته است.

برابر نامه ارسال شده به اتاق تهران، مشروح این امتیازات 9گانه به شرح زیر است:

1- تسهیلات تشویقی حمایت از اشتغال داخلی گروه سوم (100 درصد رایگان):

صاحبان کالای گروه سوم (به استثنای بند د ماده 11) که تولیدکننده محصول نهایی برای مصرف‌کننده نهایی باشند، به شرطی مشمول طرح فوق‌الذکر ‌می‌شوند که طی سال 1397 (سال پایه) حداکثر تا سقف 200 میلیارد ریال به کارکنان خود دستمزد یا حقوق و مزایا پرداخت کرده باشند. این صاحبان کالا و خدمات در صورت ارائه فهرست و تایید سازمان تامین اجتماعی، ‌می‌توانند برابر پرداخت‌های صورت گرفته حداکثر تا سقف 200 میلیارد ریال از قرارداد، مبلغ تعرفه به نرخ صفر ریال(100 درصد رایگان) استفاده کنند.

مبنای محاسبه و تعیین مبلغ تعرفه قرارداد، ارائه لیست حقوق و مزایای پرداختی یک‌ساله مورد تایید سازمان تامین اجتماعی منتهی به دوره زمانی پخش تبلیغات است. در صورتی که پرداخت حقوق و مزایای پرسنل صاحب آگهی نسبت به پایه (97) 50 درصد افزایش داشته باشد، مبلغ تعرفه قرارداد منعقده نیز 50 درصد افزایش خواهد یافت. به عبارت دیگر سقف 200 میلیاردریال به 300 میلیاردریال افزایش خواهد یافت.

به منظور رعایت حقوق مخاطبان و مصرف کنندگان کالای ایرانی صاحبان کالا، مشمولین طرح مذکور موظفند نسبت به ارائه آگهی‌های بازرگانی مطابق با ضوابط پخش سازمان صدا و سیما و با رعایت کامل مسائل کیفی و کمی اقدام کنند.

خودروسازان و بیمه‌های دولتی مشروط به عقد قرارداد حداقل 200 میلیارد ریالی و در صورت اتمام