اکونومیست:

چرا شرکت ها باید با کارکنان خود خوب رفتار کنند؟

تاريخ 1398/06/10 ساعت 13:25

پژوهش های تازه نشان می دهد بین رضایت مصرف کنندگان و کارکنان پیوندهایی وجود دارد.

اینطور می گویند که مشترین شاد یعنی تکرار خرید. اما چطور می توان یک مشتری را شاد نگه داشت؟ براساس آخرین پژوهش ها پاسخ این سوال شاد نگه داشتن کارکنان است.

گلاسدور،  وب سایتی است که امکان ارزیابی کارفرمایان را برای کاربران فراهم می کند. این وب سایت پس از بررسی 293 شرکت در 13 صنعت  از سال 2008 تا 2018 به این نتیجه رسیده که بین رضایت کارکنان و مصرف کنندگان ارتباط وجود دارد. این وب سایت پس از این مطالعه براساس رتبه بندی های خود و شاخص رضایت مصرف کنندگان آمریکایی  شاخص سنجش احساسات خریداران را بررسی کرده است.

به این ترتیب یک امتیاز در رتبه بندی رضایت کارکنان گلاسدور( در مقیاس یک تا پنج) معادل افزایش 1.3 امتیاز در در رضایت مشتریان است که از صفر تا 100 امتیاز دهی می شود.

همانطور که انتظار می رود، ارتباط بین شادی مصرف کننده و کارکنان در صنایعی که ارتباط مستقیم بیشتری با مشتریان وجود دارد، قوی تر است. صنایعی مثل خرده فروشی ها، رستوران ها و گردشگری.

در این کسب وکارها، افزایش یک امتیازی رضایت کارکنان، امتیاز رضایت مشتری را 3.2 امتیاز رشد می دهد.

شرکت هایی  مثل ایرلاین جنوب شرقی، ترید جویز( خرده فروشی) و هتل های هیلتون،  در این رتبه بندی امتیازهای بالایی را کسب کردند. در واقع این شرکت ها هم رضایت مشتری و هم رضایت کارکنان را به دست آورده اند.

گفتنی است ارتباط رضایت مشتری و رضایت کارکنان در بخش هایی مثل تولید، انرژی و فناوری کمتر است. در این بخش ها مشتریان و کارکنان به سختی با یکدیگر تعامل دارند.

 


 عضو کانال اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران در تلگرام شوید

[صفحه چاپ]


ثبت نظر شما:

نام
پست الکترونیکی
تلفن
نظر