7 راهکار نشریه فوربز برای کسب‌وکارهای کوچک

نصیحت به کوچک‌ترها

تاريخ 1398/06/10 ساعت 12:38

نشریه فوربز در مطلبی به این موضوع پرداخته است که «چطور یک کسب‌وکار کوچک می‌تواند هم‌زمان با پایین نگه داشتن هزینه‌هایش به سود بلندمدت برسد؟»

آینده نگر

وقتی پای کسب وکارهای کوچک به میان می‌آید، هر گونه رشدی یک پیروزی به شمار می‌رود؛ چه این رشد به معنای پیدا کردن فالوورهای جدید در شبکه‌های اجتماعی باشد چه به معنای افزایش تعداد مشتریانی که پا به فروشگاه شما می‌گذارند. با وجود این، گاهی رسیدن به رشد باثبات کار دشواری است. نشریه فوربز در مطلبی به این موضوع پرداخته است که «چطور یک کسب‌وکار کوچک می‌تواند هم‌زمان با پایین نگه داشتن هزینه‌هایش به سود بلندمدت برسد؟» آنچه در این صفحه می‌خوانید ترجمه بخشی از این مطلب است که در آن شورای کسب‌وکار شهر نیویورک مجله فوربز به عنوان پاسخشان به این سوال مطرح کرده‌اند.

 اعتماد تیمی

بدون اعتماد به تیمتان هیچ امکانی برای توسعه کار و بالا بردن میزان تولیداتتان وجود ندارد. اگر این اطمینان را داشته باشید که تیمتان به درستی از پس انجام کارش برمی‌آید می‌توانید به جای رسیدگی مداوم به کارهای روزمره کسب‌وکار بر روی موقعیت‌های رشد تمرکز کنید.

 اشباع کامل در بازار

باید به جای توسعه افقی و همه‌جانبه در رشته‌های مختلف، به سراغ عمق بخشیدن به کسب‌وکار در حوزه مشخص رفت. اینکه اطمینان حاصل کنید که از تمامی ظرفیت‌های موجود در بازار استفاده کرده‌اید بسیار مهم‌تر از این است که در همه حوزه‌ها و تمامی کشورها حاضر باشید. پیش از اینکه از محدوده خودتان قدم بیرون بگذارید باید مطمئن باشید که همگی کسانی که در همان دایره هستند می‌دانند شما که هستید.

 شاخص‌های اصلی عملکرد روشن

به اعداد و ارقامتان مسلط باشید. بارها در مقام صاحب یک کسب‌وکار این جمله را شنیده‌ایم. جمله ساده‌ای که در عین حال اهمیتی بسیار زیاد دارد. شاخص‌های اصلی عملکرد ضربان هفتگی کار شما را مشخص و آن را قابل اندازه‌گیری می‌کنند. برای ردیابی رشد، رکود یا بدتر از آن پسرفت، این عددها هستند که به شما کمک می‌کنند تا وضعیت خودتان را با هدف‌هایتان مطابقت دهید. اگر این آمار و ارقام با آنچه برای رسیدن به هدف لازم دارید هماهنگ نیستند باید در وضعیت کار تغییری به وجود آورید.

 مکانیسم تولید سرمایه

برای رشد، نیاز به پول دارید اما وقتی که شما به عنوان یک کسب‌وکار تازه‌نفس در حال تقلا برای بقا هستید این پول چندان هم راحت به دست نمی‌آید. بنابراین باید برای شناسایی و تعریف مکانیسم‌هایی جهت تولید سرمایه لازم برای تولید محصول و توسعه آن و همچنین استخدام نیروهای تازه برنامه داشته باشید. با این کار از رکود خارج می‌شوید و بعد از مدتی احتمالا متوجه می‌شوید که برخی از این مکانیسم‌ها در واقع تبدیل به بخشی از موتور محرک رشد شما شده‌اند. حالا می‌توانید از مسیر لذت ببرید.

 فشار

هیچ وقت دست از رقابت نکشید. فشار یعنی اینکه در تمامی حوزه‌های مربوط به کسب‌وکار کوچکتان از توسعه مداوم گرفته تا تحلیل رقبا تلاش کنید، فشار یعنی از سعی برای بهتر کردن ابزاری که در اختیار دارید و رسیدن به چارچوب مناسب اخلاق حرفه‌ای دست نکشید. اگر استعداد منجر به تلاش و فشار بیشتر نشود باید بدانید که سعی شما نسبت به استعداد اولویت بالاتری دارد.

 مخارج کم ثابت به جای قرض

در اوایل کار هر استارت سرمایه اندک است. هیچ‌کس نام برند تازه را نمی‌شناسد. سعی کنید همین‌طور سبک و چالاک بمانید و از زیر بار قرض رفتن خودداری کنید. شما نه نیاز به دفتر لوکس دارید و نه کارمندانی که زمان و بودجه برای آموزش آنها ندارید. کسب‌وکارتان را شروع کنید و سعی کنید با هوشمندی، وقف ساعت‌های کاری بیشتر و بازاریابی توسط خودتان این کسب‌وکار را به ثبات برسانید.

 اقتصاد واحد

با هر محصولی که می‌فروشید چقدر به میزان نقدینگی شما افزوده می‌شود و هزینه‌هایتان را چگونه با این میزان فروش مطابقت می‌دهید؟ تعداد بسیار زیادی از کسب‌وکارهای کوچک هستند که به ندرت متوجه این هستند که تمامی هزینه‌ها نیازمند تامین از طریق پیدا کردن مشتری هستند و بعد از آن باید به فکر تحویل کالا یا خدماتشان باشند. خیلی مهم است که تمامی جزئیات را مد نظر قرار دهید و مطمئن شوید که میزان سود اصلی هر محصولی را که ارائه می‌کنید می‌دانید.


 عضو کانال اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران در تلگرام شوید

[صفحه چاپ]


ثبت نظر شما:

نام
پست الکترونیکی
تلفن
نظر