«باسلام» استارت آپی برای عرضه محصولات روستایی

غرفه های روستایی مجازی

تاريخ 1397/10/29 ساعت 09:48

در سایت خرید آنلاین با سلام بیش از 2200 غرفه دار و بیش از 31 هزار محصول عرضه شده است.

یکی از نقش های مهمی که استارت آپ ها می توانند در توسعه کشورها داشته باشند کمک به جوامع محلی و روستایی و حتی احیا دوباره این جوامع است و مهم ترین گامی که استارت آپ در این زمینه بر می دارند حمایت از اقتصاد روستاییان و جوامع محلی است. در ایران نیز در سال های گذشته استارت آپ هایی راه اندازی شده اند که در این راستا حرکت می کنند و از جمله آن ها می توان به باسلام اشاره کرد. استارت آپی که برای عرضه محصولات روستایی و محلی به صورت مستقیم از دست تولیدکنندگان ایجاد شده است. در سایت این استارت آپ درباره نوع نگاه و عملکرد آن ها نوشته شده:« باسلام یک بازار آنلاین و شبکه اجتماعی است برای عرضه محصولات خانگی، سنتی و محلی از سراسر ایران؛ محصولات خاصی که در فروشگاه‌های اینترنتی کمتر پیدا می‌شود. این محصولات را مستقیما از خود تولیدکننده‌ها یا واسطه‌های خوب می‌خرید. اکثر این محصولات، حال و هوای خودمانی، روستایی و غیر صنعتی دارند و بسیار دوست‌داشتنی‌اند و در باسلام، تولیدکننده یا فروشنده آن‌ها معلوم است. باسلام، مجموعه‌ای از غرفه‌های متنوع است. این غرفه‌ها را خود تولیدکننده‌ها و فروشنده‌های محصولات مدیریت می‌کنند؛ خودشان محصول می‌گذارند، خودشان سفارش می‌گیرند و خودشان محصولات را با پست برای خریداران ارسال می‌کنند. باسلام در همه این فرایند، همراه فروشندگان و خریداران است تا رضایت خرید و فروش را برای همه کاربران تضمین کند.»

در «باسلام» هر روستایی و یا فردی که با جامعه محلی ارتباط دارد می تواند یک غرفه مجازی اجاره کند و خود چیدن ویترین آن را برعهده بگیرد و اجناسش را عرضه و مشتریانش را جذب و فروش ها را انجام دهد. از سوی دیگر خریداران هم در این استارت آپ اطمینان دارند که بهترین و تازه ترین محصولات روستایی را به صورت مستقیم از تولیدکنندگان خریداری می کنند. در سایت آنلاین این استارت آپ شما می توانید از عسل ارگانیک گرفته تا گیاهان سنتی و غذاهای محلی را به صورت آنلاین خریداری کرده و در خانه خود از پیک موتوری دریافت کنید. به صورت کلی محصولاتی که در این استارت آپ عرضه می شوند شامل صنایع دستی، مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی، محصولات فرهنگی، عطاری، پوشاک و لوازم خانگی می شود. در سایت خرید آنلاین با سلام بیش از 2200 غرفه دار و بیش از 31 هزار محصول عرضه شده است.

این استارتاپ‌ توسط محمدرضا آقایا به همراه احمد عادلی، یاسر محدثی، مسعود توکلی‌زاده، سجاد عصاکره و علی محمدقاسمی در سال ۹۵ راه‌اندازی شده است. محمدرضا آقایا درباره راه اندازی این استارت آپ، گفته است: «از آنجایی که رشته پدرم اقتصاد کشاورزی بود، از نزدیک با حوزه‌های مربوط به تولیدات و کسب و کار کشاورزی آشنایی داشتم. همان‌طور که می‌دانید می‌توان این حوزه را یکی از مزیت‌های اقتصادی ایران در جهان برای صادرات دانست. یکی از دغدغه‌هایی که داشتیم، این بود که چطور می‌توانیم از فضای مجازی برای بهره‌برداری از این حوزه و رونق بیشتر آن استفاده کنیم. از همین جا این ایده به ذهنمان رسید که بستری را شبیه یک شبکه اجتماعی فراهم کنیم تا کسب‌وکارهای محلی بتوانند داستان بیزینس خود را در آن تعریف کنند و برای خود برندسازی انجام دهند و در کنار آن محصولات خود را نیز بفروشند.» او در ادامه می گوید:« در ابتدا قبل از اینکه پلتفرم را راه بیندازیم، خودمان به روستاها می‌رفتیم و محصولات را خریداری می‌کردیم و در یک سایتی که آماده کرده بودیم، برای فروش قرار می‌دادیم. در کنار آن داستانی را هم که در خرید محصول اتفاق افتاده بود، روایت می‌کردیم. قصد ما در ابتدا ارزیابی بازار بود و می‌دیدیم خرید اتفاق می‌افتد و از کار استقبال می‌شود. بر همین اساس تصمیم گرفتیم ‌روی این ایده به صورت جدی کار کنیم و ایده استارتاپ با‌سلام از همین جا شکل گرفت و تصمیم گرفتیم آن را راه بیندازیم.»


 عضو کانال اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران در تلگرام شوید

[صفحه چاپ]


ثبت نظر شما:

نام
پست الکترونیکی
تلفن
نظر