استارت آپ ها در کنار والدین

برای کودک دلبند شما

تاريخ 1397/08/09 ساعت 14:20

استارت آپ های بزرگ مثل اوبر و لیفت با ایمن سازی بیشتر خدمات ویژه برای کودکان عرضه می کنند. در موارد دیگر کودکان خود مشتری کسب وکارهای خدماتی اند.

کودکان از مهم ترین مخاطبان کسب وکارهای خدماتی اند.  با مخاطب قراردادن آن ها آرامش والدین فراهم می شود بنابراین در نظر گرفتن یک مشتری کودک یعنی تامین نیازهای سه نفر و این یعنی مخاطب یک کسب وکار به جای یک نفر برای هر واحد خدمات سه نفر است. در دنیا استارت آپ های بزرگ مثل اوبر و لیفت خدمات حمل و نقل که مخاطبان عام دارد را با ایمن سازی بیشتر به طور ویژه برای کودکان عرضه می کنند. آموزش کودکان هم موضوع استارت آپ های متعددی در سراسر دنیاست. در این باره می توان به کایمبو اشاره کرد که پورتال ارتباطی برای ارسال عکس و فیلم و متن برای والدین کودک فراهم کرده است، سوژه ای هر چند ساده که به مشارکت بیشتر انجامیده است. نیوزلا، سایتی برای آموزش مهارت های خواندن به دانش آموزان است. تینکر، برنامه ای برای آموزش برنامه نویسی به کودکان است و نیرپاد برای انجام تکلیف با نظارت معمل ایجاد شده است.

در ایران غیر از حوزه آموزش چند استارت اپ در زمینه های تخصصی کودکان فعالیت می کنند که بیش از ارتباط با خود کودک با موضوع کودک آغاز به کار کرده اند. نینوپیا اولین سایت دورهمی نوزاد، مادر و کودک است که از سال 1395 آغاز به کار کرد. این استارت آپ از سال 94 با اسم «کی بریم؟» در زمینه ثبت و اطلاع رسانی رویدادهای ویژه کودک فعالیت می کرد تا اینکه در سال 96 در بین 10 تیم برتر حوزه کارآفرینی به آواتک پیوست. نینوپیا در همکاری با مجموعه های مختلف کودک و نوجوان در پایتخت و کرج رویدادهای مربوط به کودک را اطلاع رسانی و حضور والدین و کودکان در آن را با فروش آنلاین آسان می کند.

هپی مهد استارت آپ دیگری با موضوع کودک است که تلاش می کند به والدین در انتخاب مهدکودکی با استانداردهای مورد نظر خانواده کمک کند. این وب سایت برای خدمات دهی و معرفی برترین محیط های آموزشی برای کودکان زیر 7 سال ایجاد شده است و با ارائه اطلاعات انتخاب مهدکودک و محل نگهداری کودکان را برای والدین آسان می کند.



 


 عضو کانال اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران در تلگرام شوید

[صفحه چاپ]


ثبت نظر شما:

نام
پست الکترونیکی
تلفن
نظر