استارت آپ ها امریکا را ترک می کنند؟

دوچرخه های هوشمند سوار شوید

تاريخ 1397/05/01 ساعت 10:33

استارت آپ اشتراک دوچرخه هوشمند اوفو (Ofo) در حال عقب نشینی از بازار ایالات متحده است.

 کمتر از یک سال پس از راه اندازی شعبه ای از اوفو در ایالات متحده، این شرکت می گوید کارکنانش در سراسر امریکا را اخراج کرده و از بسیاری از شهرها هم رفته است.

اندرو دلی، مدیر بخش امریکای شمالی اوفو در بیانیه ای اعلام کرد: همانطور که ما به آوردن اشتراک دوچرخه های هوشمند به سراسر جهان ادامه می دهد، اوفو شروع به بازنگری در بازارهایی کرد که با موانعی همراه هستند. به گفته او، این شرکت به جای ادامه کار در بازارهایی با موانع مختلف اولویت را در بازارهای قابل اعتماد گذاشته است.

اوفو حدود 120 نفر را در ایالات متحده استخدام کرد و در بیش از 30 شهر امریکا فعالیت می کند. این شرکت اعلام کرد که فعالیتش در شهرهایی مانند سن دیگو و سیاتل که چالش های نظارتی کمتری دارند را ادامه خواهد داد.

سخنگوی این شرکت اخراج کارمندان و ترک کردن شهرها را رد می کند؛ اما این شرکت دفترش در شیکاگو را در اوایل این ماه به دلیل موانع قانونی تعطیل کرده است.

این استارت آپ چینی در رقابت با اوبر، غول سواری ایالات متحده قرار گرفته است. اوبر در ماه آوریل، سهمی از شرکت اشتراک دوچرخه الکتریکی Jump Bikes را خریده است.

عقب نشینی اوفو از امریکا تنها بخشی از عقب نشینی بزرگ جهانی او است. اوفو کو ژانگ یانگی، در جولای سال گذشته در گفتگویی با سی ان ان عنوان کرده بود که این شرکت اشتراک دوچرخه های هوشمند به دنبال گسترش جهانی است.

مدیرعامل این شرکت وعده داده بود که تا پایان سال 2017 در 20 کشور جهان فعالیت خواهد کرد. اما در سال جاری این شرکت، از استرالیا، آلمان و بازارهایی که گران بودند، خارج شده است.

اوفو یکی از بازیگران اصلی در بازار داخلی چین است. جایی که در آن با استارت آپ هایی مانند Mobike و Hello Bike در جنگ است.

با این حال، اوفو از اولین شرکت هایی اشتراک دوچرخه های هوشمند بود که با سیلی از دورچه های رنگی وارد خیابان های پکن شد.

 با این استارت آپ می توانید دوچرخه تان را در هر نقطه ای از شهر با برنامه گوشی هوشمندتان قفل کنید. این یعنی دوچرخه سواران مجبور نیستند، دوچرخه هایشان را به ایستگاه های مشخص ببرند.

سرمایه گذاران زیادی در اوفو و Mobike سرمایه گذاری کرده اند. حالا ارزش این شرکت ها به یک میلیارد دلار رسیده است. در ماه مارس، اوفو در دور دوم سرمایه گذاری، سرمایه زیادی از علی بابا، غول تکنولوژی به دست آورد.

به نظر می رسد اوفو و موبایک به جنگ خود در بازارها ادامه می دهند. هردو می گویند حدود 90 درصد از بازار اجاره دوچرخه هوشمند چین را در اختیار دارند. اما حالا بازیکنان جدید بازار را بهم ریخته اند. سرویس سواری دیدی که غول سواری در چین است، در ماه ژانویه، سرویس اشتراک دوچرخه راه اندازی کرد.


 عضو کانال اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران در تلگرام شوید

[صفحه چاپ]


ثبت نظر شما:

نام
پست الکترونیکی
تلفن
نظر