کاربران و توسعه دهندگان فصل گذشته را چگونه گذراندند؟

بهار برنامه های آب و هوایی

تاريخ 1397/04/20 ساعت 17:06

گزارش های فصلی کافه بازار از رفتار اپلیکیشنی کاربران و توسعه دهندگان نشان می دهد که بخشی موثر از اکوسیستم استارت آپی ایران به کدام جهت حرکت می کند.

رفتار اپلیکیشنی کاربران اندروید در ایران در پایان هر فصل در گزارش کافه بازار پرطرفدارترین فروشگاه اپلیکیشن منعکس می شوند. براساس این گزارش تعداد دفعات باز شدن برنامه های آنی در ماه خرداد به بیش از 7 میلیون بار رسیده است. در پایان فصل بهار بیش از 80 درصد کاربران بازار از دستگاه های اندرویدی سامسونگ یا هوآوی استفاده می کردند و بیشترین سهم بازار متعلق به دستگاه سامسونگ گلکسی J7 بوده است. در فصل بهار ساعت اوج خرید برنامه ها 11 صبح بوده است و ساعت اوج خرید بازی ها 12 شب بوده هست. بیشتر از دیگر برنامه ها پیام رسان ها در فصل بهار دریافت شده اند. این دسته از برنامه ها رشد 54.6 درصدی داشته اند. در این فصل بیشترین رشد انتشار برنامه در دسته برنامه آب و هوا رخ داده است. این دسته برنامه ها 38.5 درصد در بهار سال 97 رشد انتشار داشته است.

در بین تمام برندهای تلفن هوشمند،‌ سامسونگ سهم 52 درصدی دارد. رتبه بعدی در اختیار تلفن های هوشمند هوآوی است که سهم 34 درصدی از کاربران کافه بازار دارد. 6 درصد از کاربران کافه بازاران از گوشی های هوشمند ال جی استفاده می کنند و دارندگان تلفن HTC سهم 2 درصدی از کاربران  کافه بازار دارند. در بین کاربران سهم خرید دارندگان گوشی سامسونگ 55 درصد است و سهم خرید دارندگان هوآوی 27 درصد در فصل بهار به ثبت رسیده است.

درصد رشد برنامه های مربوط به آب و هوا در بهار سال جاری 38.5 درصد است. توسعه دهندگان در فصل بهار 30.4 درصد بیش از فصل گذشته برنامه های ماجرایی منتشر کرده اند. برنام های آشپزی و رستوران در سومین رتبه قرار دارد. دسته های ورزشی،‌رانندگی،‌اکشن و خرید در رتبه های بعدی قرار دارند و کمترین میزان رشد در برنامه های ورزش و تغذیه سالم و سبک زندگی در فصل بهار به ثبت رسیده که 2.4 درصد بوده است.


 عضو کانال اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران در تلگرام شوید

[صفحه چاپ]


ثبت نظر شما:

نام
پست الکترونیکی
تلفن
نظر