گروپان مشهورترین سایت خرید با تخفیف در جهان

استارت آپی جهانی برای تخفیف

تاريخ 1397/03/07 ساعت 09:31

در سال ۲۰۱۱ گوگل با پیشنهادی ۶ میلیارد دلاری قصد خرید گروپان را داشت اما گروپان این پیشنهاد را رد کرد و به توسعهٔ سرویس‌هایش ادامه داد.

این روزها خیلی ها در تهران و شهرهای بزرگ کشور مشتری استارت آپ هایی هستند که پیشنهادهای خریدهای تخفیفی را می دهند؛ استارت آپ هایی مانند تخفیفان و نت برگ که روزانه هزاران مشتری دارند و حالا توانسته اند در بین استارت آپ های ایرانی جایگاه ویژه ای برای خود، به وجود بیاورند. اما این استارت آپ ها چگونه شکل گرفتند؟ واقعیت این است که ایده اصلی راه اندازی استارت آپ های فروش با تخفیف در ایران از استارت آپی جهانی با عنوان «گروپان» شکل گرفته است. استارت آپی که جزو 20 استارت آپ موفق جهان محسوب می شود و بیش از 35 میلیون نفر عضو آن هستند. این استارت آپ در سال در سال ۲۰۰۸ از سوی اندرومیسون آغاز به کار کرده ‌است و تا سال ۲۰۱۰ میلادی موفق شده در بازارهای قاره آمریکا، اروپا و آسیا نفوذ کند.

پس از پیشرفت سریع و شگفت انگیز سیستم‌های خرید گروهی که در آن کالاها و خدمات مختلف را با قیمتی کاهش یافته پیشنهاد می‌دهند به شرط اینکه حداقل تعدادی خاصی از خریداران آن کالا یا جنس پیشنهاد شده را بخرند سیستمهای بازاریابی بر مبنای تخفیف با هدف از بین بردن شرط گروهی بودن خریدها به آرامی شکل گرفت. در واقع در این روش یک شرکت بازاریابی به صورت واسط بین خریداران و ارائه دهندگان کالا یا خدمات قرار می‌گیرد و هدایت مشتری ها را به سمت این مراکز خرید به عهده می‌گیرد. در عوض مراکز ارائه دهنده کالا یا خدمات، حق بازاریابی را که بایستی به شرکت واسط پرداخت می کرده‌اند را به صورت تخفیف به خود مشتری ها ارائه می ‌دهند. در حال حاضر ۵۰۰ سایت مشابه گروپان در دنیا وجود دارد که به ارائه سرویس خرید گروهی مشغول هستند.

در سال ۲۰۱۱ گوگل با پیشنهادی ۶ میلیارد دلاری قصد خرید گروپان را داشت اما گروپان این پیشنهاد را رد کرد و به توسعهٔ سرویس‌هایش ادامه داد. پس از رد این پیشنهاد توسط گروپان، گوگل آغاز به راه‌اندازی سرویس مشابهی به نام گوگل آفرز (به انگلیسی: Google Offers) کرد. در همین سال فیسبوک نیز مشغول تولید و بررسی یک سرویس اجتماعی خرید به نام فیسبوک دیلز (به انگلیسی: Facebook Deals) شد.

ایده خرید گروهی در واقع تبلیغی موثر برای کسانی است که می خواهند کار و پیشه خود را به مشتریان مستقیم خود معرفی کنند! تصور کنید شما فروشنده پیتزا باشید و این امکان را داشته باشید که به تعدادی از طرفداران پیتزا محصول خود را معرفی کنید،  این نوع معرفی خیلی موفق تر خواهد بود از آگهی شما در وسط  یک خیابان.

گروپان چگونه کار می کند؟

روش کار این استارت آپ در کشورهایی که فعالیت دارد به این گونه است:« به عنوان فردی که مجموعه ای را مدیریت می کند و خدماتی در انواع مختلف ارائه می دهد ( رستوران، سالن های ورزشی و...) به سایت گروپان مراجعه می کنید و آن ها را از کار خود و تخفیفی که می دهید مطلع می کنید. گروه گروپان بعد از بررسی کامل کسب و کار شما آن را به عنوان یک پیشنهاد قبول یا رد می کند. اگر رد شد که یعنی شما با استاندارای مطابقت نداشتید ولی اگر قبول کردند، دیگر بقیه کارها با گروپان است، شما و سایت خرید گروهی گروپان بر سر یک درصد تخفیف خوب به توافق می رسید و این شرکت با مشترکانی که دارد خیل عظیمی از مشتریان را از تخفیف شما مطلع می سازد.»


 عضو کانال اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران در تلگرام شوید

[صفحه چاپ]


ثبت نظر شما:

نام
پست الکترونیکی
تلفن
نظر