آمار مرکز تماس اتاق تهران، نشان از اقبال و رضایت فعالان اقتصادی می‌دهد

اتاق تهران، اتاق پاسخگو

تاريخ 1397/02/02 ساعت 15:28

آمار جامعی که توسط معاونت کسب‌وکار اتاق تهران از تعداد تماس‌های برقرار شده با مرکز تماس 1866 ارائه شد، نشان‌دهنده اقبال اعضا و فعالان اقتصادی به پاسخگویی این مرکز است؛ آماری که نشان می‌دهد تعداد تماس‌های برقرار شده با این مرکز از ماه‌های ابتدایی سال 1396یعنی فروردین و اردیبهشت تا ماه‌های دی و بهمن در پایان سال، بیش از 2 برابر افزایش یافته است.

مرکز تماس اتاق تهران با شماره 1866 در سی‌امین روز از فروردین ماه سال 1395 افتتاح شد تا با راهنمایی و پاسخ به سوالات اعضا و فعالان اقتصادی مسیر ارتباط اعضا با اتاق را هموارتر کند، ابهامات آنها را رفع کرده و حلقه اتصال فعالان اقتصادی بخش خصوصی با مشاوران اتاق تهران باشد. پس از ایجاد واحد مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) در اتاق تهران، این مرکز نیز با تغییر مکان و افزایش تعداد نیرو، از ساعت 7:30 صبح تا 17:00 پاسخگوی پرسش‌های فعالان اقتصادی شد. توسعه این مرکز، اتاق تهران را به اتاقی پاسخگو در نزد اعضا تبدیل کرده است که هیچ‌گونه پرسش، ابهام و درخواست مشاوره‌ای را بدون پاسخ نمی‌گذارد؛ حتی پرسش‌هایی که از سوی شرکت‌های واسطه اخذ کارت بازرگانی مطرح می‌شود که عملاً اتاق بازرگانی اعتقادی به فعالیت آنها ندارد و معتقد است شرایط دریافت کارت تا آن اندازه تسهیل شده است که اشخاص حقیقی و حقوقی خود بتوانند با کمترین صرف وقت و هزینه و تنها با فراهم کردن مدارک از طریق سامانه هوشمند، کارت بازرگانی و عضویت دریافت کنند.

 

پاسخگویی به بیش از 100 هزار تماس

معاونت کسب‌وکار اتاق تهران به تازگی گزارشی از عملکرد مرکز تماس 1866 ارائه کرده است که نشان می‌دهد در سال گذشته بالغ بر 100هزار تماس با این مرکز برقرار شده است، کمترین تعداد تماس مربوط به فرودرین ماه با 3751 و بیشترین تعداد تماس در دی ماه با 11530 تماس بوده است. برابر این آمار میانگین پاسخگویی به تماس‌ها معادل 94.75 درصد و میانگین زمان مکالمه در هر تماس2:52 دقیقه بوده است.

با توجه به بهبود تسریع پاسخگویی کارشناسان مرکز تماس اتاق تهران به تماس‌های ورودی، مدت زمان انتظار از متوسط 48 ثانیه در اردیبهشت ماه به 14 ثانیه در اسفند ماه کاهش یافته است.  میانگین مدت انتظار در 12 ماه نیز معادل 29 ثانیه بوده است. برابر گزارش آماری تهیه شده بیشترین تعداد تماس با مرکز تماس اتاق تهران بین ساعات 10 تا 13 برقرار شده است.

 

فعالان اقتصادی چه سوالاتی می‌پرسند؟

گزارش آماری معاونت کسب‌وکار اتاق تهران نشان می‌دهد بیشترین تماس‌های ورودی به مرکز 1866 مربوط به فرآیند صدور و تمدید کارت بازرگانی و عضویت است. این سوالات دامنه مختلفی از نحوه صدور، تمدید، تغییر، صدور المثنی، انتقال، ابطال و بررسی وضعیت کارت را در برمی‌گیرد. نزدیک به 75 درصد تماس‌ها با سامانه 1866 اتاق تهران، مربوط به پرسش‌های مرتبط با مسائل کارت بازرگانی و عضویت است.

بررسی سوالات فعالان اقتصادی البته نشان‌دهنده برخی مشکلات احتمالی یا مقطعی سامانه هوشمند یکپارچه و سراسری کارت بازرگانی است، از جمله این که این سامانه در حال حاضر تنها روی مرورگر اینترنت اکسپلورر به درستی اجرا می‌شود که با توجه به کم‌کاربرد بودن این مرورگر، نیاز به اصلاح سامانه برای اجرای کامل آن روی مرورگرهایی که بیشتر مورد استفاده کاربران اینترنت قرار می‌گیرد، کاملا احساس می‌شود.

فعالان اقتصادی پس از مسایل مربوط به کارت بازرگانی، برای دریافت آدرس و تلفن سازمان‌ها و نهادهای دولتی نیز با مرکز 1866 اتاق تهران تماس می‌گیرند و برابر آمار رده دوم پرسش‌ها به این موضوع اختصاص دارد. مشاوره‌های بانکی، حقوقی، گمرکی، واردات و صادرات و ... نیز در رده‌های بعدی سوالات پرسیده شده از نظر تعداد، قرار می‌گیرند.

برابر آمار موجود نزدیک به 90 درصد از سوالات مطرح شده از سوی فعالان اقتصادی توسط کارشناسان مرکز تماس پاسخ داده می‌شود که نشان از تسلط کارشناسان این مرکز بر امور جاری دارد و تنها 10 درصد از تماس‌ها نیاز به ثبت و ارجاع به کارشناسان و مشاوران اتاق تهران دارد.

مرکز تماس اتاق تهران علاوه بر پاسخگویی تماس‌های ورودی از سوی فعالان اقتصادی، در موارد خاص برای اطلاع‌رسانی هدفمند با دارندگان کارت بازرگانی و اعضای اتاق نیز تماس برقرار می‌کند. این مرکز برای اطلاع‌رسانی موارد مختلفی چون ارائه خدمات بیمه تکمیلی درمان برای اعضای حقوقی، اعزام هیات‌های تجاری به کشورهای خارجی یا حضور هیات‌های خارجی در اتاق تهران، برگزاری برخی نشست‌ها و سیمنارها، طرح پایش کسب‌وکار، میزان رضایتمندی از خدمات اتاق تهران و ... در سال گذشته با اعضای اتاق تماس گرفته و نظر آنان را جویا شده است.

گزارش اخیر معاونت کسب‌وکار اتاق تهران نشان می‌دهد با توجه به نظرسنجی‌های صورت گرفته از نحوه پاسخگویی مرکز تماس 1866 به فعالان اقتصادی، رضایتمندی از خدمات این مرکز بیش از 98 درصد بوده است که نشان از عملکرد درخشان این مرکز دارد؛ در عین حال این مرکز در سال 97 نیز در پی توسعه و بهبود بیش از پیش عملکرد خود است.


 عضو کانال اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران در تلگرام شوید

[صفحه چاپ]


ثبت نظر شما:

نام
پست الکترونیکی
تلفن
نظر