پاییز اندرویدی های ایران

رشد نصب برنامه های مالی

تاريخ 1396/11/18 ساعت 06:32

کافه بازار در پایان هر فصل از کنش بیش از 30 میلیون کاربر آمار می دهد.

موفقیت کسب وکار شما در گرو تشخیص نیاز بازار است. ایده ها هرچقدر  جالب اما بدون وجود تقاضا در بازار به هیچ جا نمی رسند. یکی از مهم ترین ابزارهای فهم نیاز بازار آمار است که خلاء وجود آن در فضای فعالیت استارت آپ های ایران احساس می شود.

کافه بازار پرطرفدارترین فروشگاه اپلیکیشن در ایران برای سیستم عامل های اندرویدی است که در پایان هر فصل آماری از کاربران تلفن های هوشمند  ارائه می کند. آمار کافه بازار از کنش های کاربران اندروید، پرشمارترین سیستم عامل تلفن های هوشمند در ایران،  کمک بزرگی به ایده پردازان اپلیکیشن ها و استارت آپ های آینده است.

 تازه ترین آمار کافه بازار نشان می دهد که 80 درصد کاربران این فروشگاه اپ از دستگاه های اندرویدی سامسونگ و هوآوی استفاده کردند و بیشترین سهم بازار به دستگاه سامسونگ Galaxy J5 اختصاص یافته است. درصد کاربران کافه بازار که از تلفن های همراه سامسونگ استفاده می کنند 51 درصد است. دارندگان گوشی هوآوی سهم 32 درصدی از کاربران دارند و HTC و SONY به ترتیب 3 و 2 درصد از کاربران کافه بازار را تشکیل می دهند.

مشتریان کافه بازار در ساعت 10 صبح هر روز بیشترین برنامه را خریداری کردند و اوج خرید بازی از این فروشگاه ساعت 21 بوده است. برنامه های دسته آشپزی و رستوران بیش از دیگر برنامه ها در کافه بازار منتشر شده اما بالاترین آمار نصب متعلق به دسته برنامه های امور مالی و رفت و آمد است. بیشترین میزان کاهش نصب در پاییز نصیب برنامه های دسته اکشن شده و دسته های خرید و خانوادگی بیشترین درصد افزایش خریدار را داشته اند. آمار کافه بازار نشان می دهد که نصب برنامه های مالی نسبت به فصل گذشته 30 درصد افزایش یافته است. برنامه های مربوط به رفت و آمد نسبت به تابستان 23 درصد بیشتر نصب شده است و رشد نصب برنامه های آموزش 13 درصد تخمین زده شده است. و اما رشد منفی نصب برنامه متعلق به برنامه های موسیقی و صدا، معمایی، ماجرایی، کلمات و دانستی ها، خبرها و نشریات، سرگرمی، شبیه سازی و رانندگی است.

 

 

کافه بازار در سال گذشته به 33 میلیون نصب فعال رسید. 111 هزار و 600  برنامه در سال گذشته در کافه بازار منتشرشده است  و حداقل یک برنامه از سوی 21 هزار و 500 توسعه‌دهنده در کافه بازار  عرضه‌شده است. حساب‌های کاربری تائید شده تا پایان سال 95 به بیش از 19.6 میلیون رسیده و از این تعداد 29 درصد حداقل یک‌بار از بازار خرید کردند. نکته جالب اینکه حداقل 58 درصد از کسانی که از کافه بازار خرید کردند، دست‌کم یک‌بار دیگر خریدشان را تکرار کردند. آمار جالب دیگر در مورد کافه بازار این است که تقریباً 90 درصد از برنامه‌های فعلی بازار توسط توسعه‌دهندگان ایرانی تولیدشده است.

 


 عضو کانال اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران در تلگرام شوید

[صفحه چاپ]


ثبت نظر شما:

نام
پست الکترونیکی
تلفن
نظر