ایده‌ای نو برای ماجراجویان

ارزش تجربه

تاريخ 1396/08/17 ساعت 13:28

تجربه آسان به دست نمی آید. در سایت «تجربه کنیم» می توانید از تجربیاتتان کسب درآمد کنید، البته اگر خریدار داشته باشد.

«تجربه کنیم» را می‌توان اولین سایت به اشتراک‌گذاری تجربه دانست. جایی که تجربه به‌عنوان یک کالای معنوی ارزش مادی پیدا می‌کند. البته «تجربه کنیم» یک بستر برای عرضه تجربه‌هاست و شاید از این نظر بتوان این سایت را اگر امکانات تعاملی بیشتری پیدا کند، شبکه اجتماعی تجربه‌گراها دانست. «نواختن سه‌تار در کنار رودخانه»، «دوچرخه‌سواری در چیتگر»، «کوهنوردی در آبشار دوقلو»، «تحریک آدرنالین در پارک ارم» تجربه‌هایی است که در سایت «تجربه کنیم» به اشتراک گذاشته‌شده است اما موارد جالب‌تری هم هست که می‌تواند برای خلق تجربه‌های جدید به دیگران ایده بدهد.  خرید آگاهانه پوشاک از بازار تهران یا چگونه با کودک 2 تا 4 ساله بازی کنیم  از این‌طور تجربه‌هاست.

اما «تجربه کنیم» چطور ایجادشده است؟ هادی شریف‌زاده اردکانی مؤسس «تجربه کنیم» در گفت‌وگو با سایت خبری اتاق تهران می‌گوید: «چند استارت آپ دیگر درگذشته راه‌اندازی کردم که آن‌ها مقدمه‌ای برای ایجاد «تجربه کنیم» بود. ایده «تجربه کنیم» از دل استارت آپ های قبلی بیرون آمد. در آن زمان در زمینه اجاره اقامت‌های بومی در شهرهای مختلف فعالیت می‌کردم. در قالب یک استارت آپ دیگر تلاش کردم بک پکرهای خارجی در ایران را جذب کنم اما کار سختی بود. درنهایت با تحقیق بیشتر به این مسئله رسیدم که چه چیزهایی افراد را ترغیب می‌کند که در اقامتگاه‌های بومی چند روزی را بگذرانند و پاسخ این سؤال تجربه‌های تازه بود که افراد حاضر بودند برای کسب آن از زمان و پول هزینه کنند».

هرچند در «تجربه کنیم» به روی همه باز است اما جامعه هدف این سایت تورلیدرهاست. البته به اشتراک گذاشتن تجربه‌هایی متفاوت از خدمات تورلیدرها در این سایت نشان می‌دهد که ایده به اشتراک‌گذاری تجربه تا چه اندازه قابل توسعه است. کسانی که می‌خواهند تجربه‌شان را به اشتراک بگذارند، باید در مورد مشخصات میزبان، لوازم موردنیاز همراه میهمان و آنچه تجربه می‌شود توضیح دهند و حتی توصیه کنند که این تجربه برای چه افرادی مناسب است. «تجربه کنیم» هنوز تبلیغات گسترده را شروع نکرده است. این سایت با هزینه شخصی ایجاد و اداره می‌شود.

 


[صفحه چاپ]


ثبت نظر شما:

نام
پست الکترونیکی
تلفن
نظر