سی ان ان مانی منتشر کرد

غول های فناوری چین هم موادغذایی می فروشند

تاريخ 1396/07/17 ساعت 07:00

بزرگترین شرکت های تجارت الکترونیک چین، گرسنه موادغذایی هستند.

 آمازون برای Whole Foods، 13.7 میلیارد دلار در امریکا جذب کرده است. این غول اینترنتی همچنان فروشگاه های موادغذایی را با فعالیت های غیرنقدی جذب می کند. اما کارشناسان معتقدند چین در حال پیشروی روی این منحنی است.

علی بابا، بزرگترین شرکت خرید آنلاین در چین، یک فروشگاه موادغذایی معرفی کرده است که هم حضور مجازی دارد و هم حضور فیزیکی. دوسال پیش این فروشگاه بی سرو صدا شروع به فروش محصولاتش کرد. جو تسای، معاون رییس علی بابا هفته گذشته در یک کنفرانس خبری درباره این سکوت خبری گفت: به این خاطر بوده است که می خواستیم آن را امتحان کنیم.

با نام تجاری «هما» (Hema) این شرکت می خواهد تکیه ای از بازار بزرگ موادغذایی آنلاین رو به رشد چین باشد. طبق گفته سازمان تحقیقات تخصصی IGD، انتظار می رود این صنعت تا سال 2020 به ارزش 180 میلیارد دلار برسد.

شیرلی زو، مدیربرنامه آسیایی IGD می گوید: قطعا چین از لحاظ اندازه بازار و تطبیق موادغذایی آنلاین پیشرو است.

*Costco + Amazon + Chipotle

خریداران هما باید برنامه را دانلود کنند و به حساب کاربری علی بابا در سیستم پرداخت دیجیتال Alipay وصل شوند. آنها می توانند آنلاین خرید کنند و موادغذایی تازه را تحویل بگیرند. آنها می توانند تولیدات سرآشپزهای هما را بخرند و به خانه بیاورند و بخورند.

به همین ترتیب، خریداران می توانند حضورا به فروشگاه بروند و کالاهای خود را بدون هزینه نقدی پرداخت کند. آنها همچنین می توانند موادغذایی پخته شده را در محل کار خود تحویل بگیرند.

این مانند Costco، Amazon  و  Chipotleاست و در یک فروشگاه قرار دارد.

افزایش خرید آنلاین اغلب به معنی پایان فروشگاه های حضوری است. اما کارشناسان این صنعت می گوید، تجربه در فروشگاه به ایجاد اعتماد مشتری –در مورد موادغذایی- کمک می کند و فروشگاه های فیزیکی هم می توانند به عنوان انبار استفاده شوند.

تسای می گوید: مهمترین مساله در مورد هما که آمازون باید بیاموزد، این است که ما از مکان های خرده فروشی برای تحقق هدفمان استفاده کردیم.

*فروشگاه های والمارت به عنوان انبارها

این چیزی است که دومین شرکت بزرگ تجارت الکترونیک چین، JD.com ، روی آن تسلط یافته است.

جاش گارتنر، معاون ارشد بین المللی JD می گوید: برخلاف کتاب ها، شما نمی تواند سیب تازه را در هزاران انبار در سراسر کشور نگهداری کنید و منتظر بمانید تا تقاضا بیشتر شود. داشتن شبکه فروشگاه های فیزیکی با تقاضای محلی موجود باعث می شود مقیاس ها قابل اندازه گیری شوند.

از طریق چندین مشارکت استراتژیک، شبکه JD، شامل حدود 350 فروشگاه فیزیکی است که مراکز تحویل برای سفارشات موادغذایی آنلاین را دوبرابر می کند.

این شرکت فناوری، سال گذشته سایت تجارت الکترونیک والمارت چین را خریداری کرد و حالا میزبان محصولات مختلف خرده فروشی امریکا از جمله موادغذایی در پلت فرم تجارت الکترونیک است.

تقریبا 130 فروشگاه والمارت، بیش از 400 فروشگاه فیزیکی در چین به عنوان انبار JD کار می کنند. این میزان خیلی بیشتر از 20 مکان هما است که اکثر آنها در شهرهای بزرگی مانند شانگهای و پکن قرار دارند.

JD در حال حاضر، معامله خوبی در قلمروی خود انجام داده است. او سهم قابل توجهی از فروشگاه های موادغذایی چین در دوسال گذشته را به دست آورد و از 200 مکان برای تحویل موادغذایی استفاده می کند.

این شرکت تجارت الکترونیک می گوید مشارکت و همکاری ها به آنها کمک می کند تا موادغذایی آنلاین را با وجود ناوگان پیک های چینی، اسکوترها و موتورسیکلت ها در کمتر از 30 دقیقه تحویل دهند. هما هم تحویل سریع مشابهی را برای مشتریان خود وعده داده است و اینکه مشتریان 3 کیلومتر (2 مایل) از فروشگاه ها فاصله دارند.

تحلیلگران می گویند با توجه به رشد روز افزون کاربران تلفن های هوشمند و افزایش جمعیت جوان، خریداران طیقه متوسط، بازار آنلاین موادغذایی چین هیچ نشانه ای از کندشدن ندارد.  


[صفحه چاپ]


ثبت نظر شما:

نام
پست الکترونیکی
تلفن
نظر