بیزنس اینسایدر منتشر کرد

آمازون، استارت آپ های غذایی را تهدید می کند

تاريخ 1396/07/10 ساعت 10:44

اواسط سپتامبر، وال استریت ژورنال گزارش داد که Whole Foods سال آینده یک حرکت بزرگ دیگر را آغاز خواهد کرد: تولیدکننده غذای محلی دیگر می توانند آیتم های خود را در 470 فرشگاه ارتقا دهند و یا چک کنند که چگونه محصولات خود را ذخیره یا به نمایش بگذارند.

 سه ماه بعد از اینکه آمازون، Whole Foods را به قیمت 13.7 میلیارد دلار خرید، غول تجارت الکترونیک تغییرات زیادی در فروشگاه های سراسر کشور انجام داد. قیمت ها کاهش پیدا کرده، آمازون اکو همه چیز را در قفسه قرار داده است و تمام تولیدات Whole Foods در Amazon.com در دسترس قرار دارد.

اواسط سپتامبر، وال استریت ژورنال گزارش داد که Whole Foods سال آینده یک حرکت بزرگ دیگر را آغاز خواهد کرد: تولیدکننده غذای محلی دیگر می توانند آیتم های خود را در 470 فرشگاه ارتقا دهند و یا چک کنند که چگونه محصولات خود را ذخیره یا به نمایش بگذارند.

جیمی نسل، معاون فروش موادغذایی Good Eggs در سانفرانسیسکو معتقد است: این تغییر به سیستم های غذایی محلی در سراسر کشور آسیب می زند. این استارت آپ، با تولیدکنندگان غذایی محلی کار می کند و برخی از آنها نمونه محصولات خود را در Whole Foods قرار می دهند.

با این حال، یک شانس دیگر وجود دارد، برندهای کوچک مقیاس هنوز قادر هستند یک جا در Whole Foods داشته باشند. تولیدکنندگان می توانند به خریداران منطقه ای متوسل شود، روابط شخصی با مشتریان در فروشگاه های ایجاد کنند و به نوبه خود، برندهای خود را بسازند.

با انتشار این اخبار در هفته های اخیر، به نظر می رسد این فرصت همه چیز را نابود کرده است.

Whole Foods مدت زمان طولانی برای تمرین تامین کنندگان موادغذایی محلی برای ارائه نمونه و آموزش مشتریان در مورد محصولات خود، در فروشگاه ها صرف کرده است. به اعتقاد نسل، این عمل، یک روش ارزشمند برای برندهای محلی است.

یکی دیگر از زنجیره های موادغذایی، Kroger است که می گوید: شروع به کار با تولیدکنندگان موادغذایی محلی ادامه فعالیت و تصمیم Whole Foods بوده است.

مایک مک دویت، مدیرعامل شرکت آشپزی Terra's Kitchen در بالتیمور اخیرا به سی ان بی سی گفته بود که درباره روابط آینده شرکت با تولیدکنندگان غذای محلی، خیلی خوش بین نیست. او امیدوار است که این اقدام همچنان به معنی حمایت از محصولات و کسب و کارهای محلی باشد.

این تلاش، بخشی از تلاش بزرگ آمازون و Whole Foods برای ایجاد فروشگاه های سازگارتر است که می تواند به معنی تاکید بیشتر بر محصولات محلی باشد.

از سال 2018، فروشگاه های شخصی، مجاز به فروش اقلام منطقه ای نخواهند بود. در عوض هیات مدیره Whole Foods  در تگزاس تصمیم گرفته اند درصد بالاتری از این محصولات را فروشگاه ها به فروش برسانند.

سخنگوی Whole Foods به وال استریت ژورنال گفته است: داشتن طرفداران نام تجاری در فروشگاه ها، موجب حواس پرتی کارمندان و ناکارآمدی می شود، سیستم جدید برای صرفه جویی در هزینه در نظر گرفته شده است.

اما به عنوان یک نتیجه، شاید تولیدکنندگان موادغذایی تصمیم بگیرند محصولات خود در جای دیگر بفروشند.


[صفحه چاپ]


ثبت نظر شما:

نام
پست الکترونیکی
تلفن
نظر