گفتگوی فوربز با بنیانگذار یک استارت آپ

استارت آپ هفته: Bus.com

تاريخ 1396/06/20 ساعت 13:02

جمع کردن گروهی از آدم ها در هرجای دنیا، کار سختی است. شما به برنامه سفر، حمل و نقل، مقررات مربوط به مکان های خاص نیاز دارید.

 لطفا کایل بولای (Kyle Boulay) را ببینید، یک توسعه دهنده نرم افزار و طراح. او مدیرعامل و بنیانگذار شرکت Bus.com است. این شرکت، یک شرکت فناوری با پلت فرم اجاره اتوبوس و مستقر در کاناداست. او با تجربه شگفت انگیز مشتریان و غذاهای آماده در سراسر جهان رو به روست.

من با کایل بولای درباره آینده حمل و نقل و اینکه استارت آپ او چگونه می تواند به سفر کمک کند، صحبت کردم.

-توماس لائوریناویسیوس: گام بعدی شما چیست؟

کایل بولای: جمع کردن گروهی از آدم ها در هرجای دنیا، کار سختی است. شما به برنامه سفر، حمل و نقل، مقررات مربوط به مکان های خاص نیاز دارید. این ها هم باید در حالی انجام شود که مسافران احساس راحتی کنند و انتظاراتشان براورده شود. اما ما تنها شرکتی هستیم که این مشکلات را با ساخت یک پلت فرمی که نه تنها سازمان ها را با ارگان های قابل اعتماد وصل می کنیم، بلکه گروه ها را برای نتیجه بهتر بسیج می کنیم. فرقی ندارد که این گروه، تعدادی از دانش آموزان کالج، یا طرفداران تیم خاص یا کارکنان بازنشسته یک شرکت باشند، ما تجربه سفر یکپارچه را به آنها ارائه می دهیم.

 لائوریناویسیوس: اولین قدم را چگونه برداشتید؟

بولای: اولین بار، ما اسم Sharethebus را انتخاب کردیم، اما به نظر نمی آمد خیلی خوب پیش برود. با این حال نام تجاری و تکنولوژی ما در همان روزهای اول به طور قابل توجهی رشد کرد. به هرحال سفر با افرادی که می شناسید، احتمالا سفر دوست داشتنی تری خواهد بود.

لائوریناویسیوس: مشکل اصلی شما چه بوده است؟

بولای: حمل و نقل گروهی، قدیمی و منسوخ شده است. ما به دنبال یک روند ساده بودیم، با ترکیبی از ابزارهای سازمانی و کانال های ارتباطی در یک پلت فرم. سازمان دهندگان می توانند روی ایجاد برنامه های سفر که برای نیازهای گروهی طراحی شده اند، تمرکز  کنند. رسیدن به یک مقصد تنها قسمتی از یک تجربه کلی است.

لائوریناویسیوس: چه شد که به سمت این استارت آپ رفتید؟

بولای: از طریق کمی جذابیت، ما توانستیم فستیوال موسیقی را متقاعد کنیم که باما کار کنند. فستیوال به دلیل چالش هایی در شهر لغو شده بود. به این ترتیب ما یک راه ساده برای برگزاری این فستیوال و کاهش ترافیک ارائه دادیم. وضعیتی که به نظر شرایط برد-برد داشت.

لائوریناویسیوس: مزیت رقابتی شما ناعادلانه است؟

بولای: استارت آپ ها حمل و نقل گروهی زیادی وجود ندارد که در فضای آفلاین و آنلاین فعالیت کنند. ما با صدها و هزاران نفر حرکت می کنیم که فرصت زیادی در بازخورد و ارتباط ایجاد می کند. ما از صحبت های آن برای محصول استفاده می کنیم و خدمات مشتریان و بازاریابی داریم.

لائوریناویسیوس: پیش از ورود به این کسب و کار چه می کردید؟

بولای: من روی یک محصول تکنولوژی دیگر کار می کردم که bootstrapping (استارت آپی مبتنی بر اینترنت با حداقل منابع مالی) بود. همچنین به عنوان یک توسعه دهنده وب برای شرکت فناوری در مونترال کار می کردم.

لائوریناویسیوس: با ارزش ترین درسی که گرفته اید چیست؟

بولای: من در زمینه استخدام ها خیلی دقت می کنم. مهم است افرادی پرشور که به حل مشکل کمک می کنند، استخدام شوند. فشار زیادی روی رشد و ارائه ویژگی های محصول وجود دارد و این نیازمند استخدام درست است. مهم است که زمان مناسب برای پیدا کردن افراد مناسب برای انجام کارهای مهم بگذارید. کسانی که آگاه و قابل اعتماد باشند.

لائوریناویسیوس: بهترین تصمیم شما تا به حال چه بوده و چرا؟

بولای: برخلاف بسیاری از استارت آپ ها، ما از طریق دو شتابنده که اولی FounderFuel در مونترال و دیگری Y Combinator در سانفراسیسکو بود، فعالیتمان را آغاز کردیم. اگرچه این یک روند معمول نیست، اما کمک کرد که شرکت ما در مراحل مختلف رشد کند و برای چالش ها آماده شود. شبکه هایی که ما به آنها دسترسی داریم روزانه به ما اجازه می دهد که تصمیم گیری های آموزنده داشته باشیم.

لائوریناویسیوس: بزرگترین دستاورد شما تا به امروز چه بوده است؟

بولای: این سوال کمی سخت است. اما باید بگویم که بیشترین افتخار من تیمی باورنکردنی است که به دست آورده ایم.


[صفحه چاپ]


ثبت نظر شما:

نام
پست الکترونیکی
تلفن
نظر