سی ان بی سی منتشر کرد

استارت آپی که به مردم اجازه می دهد لباس هایشان را دیجیتالی امتحان کنند

تاريخ 1396/04/19 ساعت 08:55

متل یک نمونه شبیه سازی شده از مشتریان خود را با همان اندازه و وزن نمایش می دهد. هدف آن کاهش تعداد بازگشت خرید های مشتریان در خریدهای آنلاین است و همچنین افزایش اعتماد به نفس مردم برای پیدا کردن چیزی که مناسب و متناسب آنها باشد. این ماجرا با ارائه یک پیشنهاد به مشتری افزایش پیدا کرده است.

 متیل (Metail) که به مشتریان اجازه می دهد در یک اتاق مجازی لباس پرو کننند، در دوره سرمایه گذاری سری بی 10 میلیون پوند (12.88 میلیون دلار) به سرمایه خود اضافه کرد. او به عنوان یک خرده فروشی در عرصه مد مسیر را از خیابان ها به اینترنت کشانده است.

این سری از سرمایه گذاری توسط شرکت تل TAL رهبری می شود، یکی از پیشروترین تولیدکنندگان لباس در هنگ کنگ که همچنین دوره بودجه سال 2014 را هم رهبری می کرد. سرمایه این استارت آپ از زمان راه اندازی آن در سال 2008  به 12.5 میلیون پوند (16.1 میلیون دلار) افزایش یافته است.

متل یک نمونه شبیه سازی شده از مشتریان خود را با همان اندازه و وزن نمایش می دهد. هدف آن کاهش تعداد بازگشت خرید های مشتریان در خریدهای آنلاین است و همچنین افزایش اعتماد به نفس مردم برای پیدا کردن چیزی که مناسب و متناسب آنها باشد. این ماجرا با ارائه یک پیشنهاد به مشتری افزایش پیدا کرده است.

تام ادیولا، بنیانگذار متل می گوید: ما به آینده نگاه می کنیم. جایی که خرده فروشی ها به سمت کسب و کارهای فناوری مصرف کننده و افزایش دیجیتالی سازی مد می روند. همان طور که رفت و آمد از خیابان ها جایش را به تلفن ها داده است، این استارت آپ هم می تواند همین کار را انجام دهد. اما تعامل مصرف کننده به طور فزاینده مهم است.

در طول 18 ماه آینده، این تیم قصد افزایش بازار و مشتری های خود را دارد –در حال حاضر 7.7 میلیون کاربر از آن استفاده می کنند- و همچنین می خواهد مشارکت و ویژگی های جدیدی هم اضافه کند.

اگرچه این استارت آپ در حال حاضر تنها برای زنان در دسترس است اما، تام ادیولا، می گوید قصد دارد در اواخر سال خدمات مردانه هم راه انداز ی کنند.

به گفته ادیولا خیابان های بریتانیا به اندازه کافی با مصرف کننده راه نمی آیند. این ماجرا هم به نفع فروشندگان آنلاین مانند آمازون بوده است که با هزینه خیابان ها رشد کردند. متل هم مانند لینکی میان این دو عمل می کند.

اکثریت قریب به اتفاق مشتریان متل در آسیا زندگی می کنند، جایی که طبقه متوسط به سرعت رشد کرده و رونق تکنولوژی و فرهنگ خیابانی پایین منجر به تمرکز بیشتر در دیجیتال و تجربه مصرف کننده ها شده است.

اما آن طور که مشخص است، بیشتر مشتریان شرکت سرمایه گذاری تل TAL در امریکا زندگی می کنند –تخمین زده شده است که یک لباس از 6 لباس فروخته شده در ایالات متحده بوده است- به این ترتیب متل امیدوار است که این مشارکت باعث گسترش حضور او در امریکا شود.

متل از زمان راه اندازی، 80 هزار پوشاک را دیجیتالی کرده است. این پروسه به آیتم های خاصی نیاز دارد. از جمله اینکه باید عکس برداری و لباس ها به مدل سه بعدی تبدیل شوند که با توجه به انواع پارچه و بدن مصرف کننده نشان داده شود. در حالی که تکنولوژی متل می تواند تا روزی 200 لباس را دیجیتالی کند، ادیولا می گوید نرم افزار آمازون در حال حاضر تنها می تواند 60 تا 90 لباس را دیجیتالی کند.

یکی دیگر از موضوعات این استارت آپ، دموکراتیزه کردن مد است. بخشی از آنچه متل انجام می دهد، به دور از تبیلیغات سنتی آنلاین و خرده فروشی است. در واقع او یک تجربه بسیار شخصی تر می سازد.

متل همچنین به مشتریان اجازه می دهد که لباس هایی که ممکن است به طور معمول انتخاب نکنند را هم امتحان کنند. پرو کردن لباس های زیاد در فروشگاه ها ممکن نیست اما این کار باعث تخلیه احساسی مشتری می شود. حالا متل کمک می کند که سریعتر لباس ها را امتحان کنید و لباس مورد نظر خود را بخرید. او قصد دارد تا اواخر امسال یک سرویس پیشنهاد هم به استارت آپ خود اضافه کند.

کارولین راش، مدیراجرایی بریتیش فشن کانسیل می گوید: رویکرد تکنولوژی متل برای حل مشکل سایز و اندازه خرده فروشان راه اندازی شده است و این ماجرا چهره سنتی صنعت مد را تغییر می دهد.

دالمن لی، کارشناس ارشد تکنولوژی TAL می گوید: متل پیشرفته ترین فناوری را در اختیار دارد با مجموعه از داده های منحصر به فرد و برنامه های کاربردی کل زنجیره تامین پوشاک را تغییر داده است و در نهایت کاری کرده که لباس های بهتری به مشتریان فروخته شود.


[صفحه چاپ]


ثبت نظر شما:

نام
پست الکترونیکی
تلفن
نظر