فوربز منتشر کرد

استارت آپ به سبک آنالیز داده و اطلاعات

تاريخ 1396/01/21 ساعت 10:17

استارت آپ تحلیل داده و تکنولوژی برای حل چالش‌های اجتماعی در هند به وجود آمده است. در واقع داده و اطلاعات، دارایی است. فراوانی داده‌های کسب‌وکار در بهبود کیفیت زندگی مردم تأثیر می‌گذارد.

 اوت لاین ایندیا (Outline India) استارت آپی است که با استفاده از تحقیقات و داده‌ها مشخص کرده است که هند در حال مبارزه با فقر و گرسنگی، آموزش‌وپرورش برای کودکان و به دنبال کاهش کار کودکان است. این استارت آپ حقیقت‌های واقعی را جمع‌آوری می‌کند، بینش‌هایی از آن به دست می‌آورد و آن را به ارزش واقعی تبدیل می‌کند. او این اطلاعات را به دولت‌های محلی برای اجرای سیاست‌هایی مبتنی برای شواهدی به نفع مردم ارائه می‌دهد.

این مثل این است: ما مردمی داریم که سیاست‌های ما را می‌نویسند، تصمیمی می‌گیرند که کجا سرمایه‌گذاری شود و برنامه‌های اجتماعی کی شروع شود. آن‌ها در این راه از محققان و دانشمندان علوم اجتماعی که داده‌ها را تجزیه‌وتحلیل می‌کنند، کمک می‌گیرند. از سوی دیگر، به هرحال شما باید اطلاعاتی برای آموزش‌وپرورش و .... در دست داشته باشید.

پررنا موخاریا، بنیانگذار اوت لاین ایندیا می‌گوید: اوت لاین ایندیا یک کاتالیزور است که بین حقیقت و تکمیل پازل سیاست عمل می‌کند.

به‌هرحال برای دستیابی به اطلاعات بخش‌های اجتماعی و برای تصمیم‌گیری‌های آگاهانه و سرعت بخشیدن به پیشرفت و ارزیابی عملکرد ضرورت روزافزون به اطلاعات وجود دارد. موخاریا می‌گوید: در هند کمبود اطلاعات معتبر و قابل‌اعتماد در فضای بخش‌های اجتماعی کشور وجود دارد.»

به‌این‌ترتیب این استارت آپ شروع به کارکرده است. این استارت آپ به‌غیراز کار گسترده در بهداشت، آموزش و آب و فاضلاب، داده‌هایی هم درباره مسائل مختلف از اینکه چطور افزایش معلمان باعث کاهش نرخ ترک تحصیل دختران جوان می شود هم تحقیق کرده است. این وضعیت باوجود یارانه‌های دولتی به‌طور قابل‌توجهی در مناطق روستایی هند بهبود پیداکرده است.

*اطلاعات شکلی از سرمایه هستند

جمع‌آوری و تحلیل داده‌ها به تخصص در ایجاد، استخراج، پالایش و استفاده از آن نیاز دارد. موخاریا می‌گوید: تحقق و جمع‌آوری داده و استفاده از آن تا حد زیادی بر اساس نیازهای مشتری است. ما به‌عنوان یک سازمان، به دنبال ساخت پلی بین یک اتاق فکر سنتی و یک آژانس جمع‌آوری داده‌ها هستیم که سرویس‌دهی انجام دهد.

این استارت آپ در سال 2012 شروع به کار کرد و باعث ایجاد شغل و استخدام افراد محلی برای جمع‌آوری داده و نظرسنجی شد. بر اساس ادعای آن‌ها، در 5 سال آینده آن‌ها در بیش از 2300 روستا در سراسر 22 ایالت کشور کار خواهند کرد.

این استارت آپ موجب پیدایش بیش از 5500 شغل در روز برای افرادی با تحصیلات دانشگاهی کم یا حتی بدون تحصیلات دانشگاهی می‌شود. به گفته موخاریا، حتی افرادی که سطح سواد بالایی ندارد با توجه به آشنایی با فرهنگ و زبان و ایجاد ظرفیت‌های محلی می‌توانند کمک کنند.

موخاریا این استارت آپ را با 3 هزار دلار راه‌اندازی کرد و حالا به دنبال جذب سرمایه است. او می‌گوید: ما یک شرکت سودآور هستیم، اما الان به دنبال جذب سرمایه با تناسب به مقیاس عملیات و راه‌اندازی ابزاری برای ارزیابی خود هستیم.

داده‌ها و اطلاعات مانند سنگ معدن در زمین قرار ندارد، برای استخراج آن‌ها باید انتظار کشید. اطلاعات توسط مردم و برای مردم ساخته می‌شود.

بر اساس صحبت‌های موخاریا، اوت لاین ایندیا بیش از 250 نقشه‌بردار در سراسر هند دارد که آموزش میدانی ازجمله بحث در اهداف مطالعه، اخلاق جمع‌آوری داده، بررسی پرسشنامه ارائه می‌دهند.


[صفحه چاپ]


ثبت نظر شما:

نام
پست الکترونیکی
تلفن
نظر